استاندار فارس گفت: فعالیت‌های گسترده تأمین‌اجتماعی موجب امیدواری مردم به آینده و دلبستگی بیشتر به كشور است.

سلامت نیوز:استاندار فارس گفت: فعالیت‌های گسترده تأمین‌اجتماعی موجب امیدواری مردم به آینده و دلبستگی بیشتر به كشور است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دكتر سیدمحمد احمدی در دیدار مدیران بخش‌های مختلف تامین اجتماعی استان، كه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد،  با اعلام این مطلب اظهار داشت: مفهوم دولت رفاه سال ها است كه در كشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه قرار دارد و در كشورمان نیز سازمان تامین اجتماعی خدمات گسترده ای را به افراد تحت پوشش ارائه می دهد.
وی با اشاره به گستردگی این استان و مشكلات فراوان آن در حوزه خدمات درمانی ، افزود: نتیجه عملكرد همه مدیران باید جلب رضایت مردم باشد و انتظار داریم خدمات تامین اجتماعی در فارس گسترش بیشتری پیدا كند.
دکتر احمدی با بیان این كه تنها یك بیمارستان تامین اجتماعی در استان فارس وجود دارد كه تناسبی با تعداد افراد تحت پوشش ندارد، خاطر نشان كرد: تعداد درمانگاه های تامین اجتماعی در مقایسه با شهرستان های فارس کم و موجب بروز مشكلاتی برای مردم شده است.
استاندار فارس با اشاره به این كه شكایات اندكی از عملكرد تامین اجتماعی به استانداری منتقل شده است، ضمن قدردانی از تلاش های مدیران و كاركنان این سازمان، تاكید كرد: افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در زمان بیكاری و بیماری نباید دغدغه دریافت خدمات داشته باشند.
دكتر احمدی همچنین خواستار ارتباط بیشتر تامین اجتماعی با مجمع نمایندگان فارس به منظور پیشبرد سریع تر برنامه های خدماتی این سازمان در استان شد.
مدیر کل تأمین اجتماعی فارس نیز در این دیدار با اشاره به جمعیت تحت پوشش این اداره کل در استان گفت: قریب به2 میلیون و30 هزار نفر که 44 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند وماهانه به 101 هزار خانواده مبلغی بالغ بر90 میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود.
 عبدالکریم نباتی افزود : برای اولین بار ایام هفته تامین اجتماعی با توجه به سیاست های کلان سازمانی نامگذاری شده  که این اداره کل هم به فراخور آن برنامه های متنوعی را اجرا كرده است .
وی تصریح کرد : با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید و انتصاب فردی از بدنه سازمان به عنوان مدیر عامل سازمان بارقه ای نو در این سازمان ایجاد شد و این امرباعث شده تا تامین اجتماعی هرروز شاهد رفع چالشها و حرکتی رو به رشد داشته باشد .
مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به اقدامات جدید تامین اجتماعی در سال جاری گفت : برای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان ، مقدمات ایجاد سه کارگزاری رسمی در شهر شیراز و یک کارگزاری رسمی در شهر مرودشت فراهم شده است که با راه اندازی آنها شاهد تسریع امور مراجعین و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان خواهیم بود.
وی به حمایتهای این سازمان نسبت به شرکتهای بحران زده نیز اشاره کرد و افزود : تامین اجتماعی همواره خود را در کنار صنایع و مولدین کار بعنوان حامی اصلی این قشر تلقی کرده و از هیچ کوششی نیز در خصوص رفع چالشهای آنها فرو گذار نکرده است.
  مدیر درمان تامین اجتماعی فارس نیز در این دیدار گفت : این مدیریت سالانه مبلغی بالغ بر 500 میلیارد تومان در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم برای سلامت بیمه شدگان هزینه می‌کند.
دکتر سید علی اکبر بنی هاشمی افزود : کل مراجعه بیمه شدگان به مراکز ملکی درمانی سازمان در سال گذشته 3 میلیون بار و به مراکز درمانی طرف قرارداد 11میلیون بار بوده است که می توان گفت در سال گذشته هر بیمه شده در استان فارس  به طور میانگین 7 بار به مراکز درمانی مراجعه کرده است .
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس ، راه اندازی بخش جراحی قلب ، آنژیوگرافی و استنت گذاری در بیمارستان شهید بهشتی را از جمله موفقیت های بخش درمان تأمین‌اجتماعی فارس در سال 1392 برشمرد و افزود: با ساخت بیمارستان 313 تختخوابی جدید تأمین‌اجتماعی در شهر شیراز که بیمارستانی فوق تخصصی است ، مشکلات درمانی بیمه شدگان فارس مرتفع می شود . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha