همزمان با ششمین روز از هفته تأمین‌اجتماعی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی به دیدار كارگران كوره‌پزخانه‌های پاكدشت رفتند تا مشكلات این افراد زحمتكش كه در گرمای تابستان و با زبان روزه مشغول تلاش و فعالیت هستند را از نزدیك ببینند.

سلامت نیوز: همزمان با ششمین روز از هفته تأمین‌اجتماعی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی به دیدار كارگران كوره‌پزخانه‌های پاكدشت رفتند تا مشكلات این افراد زحمتكش كه در گرمای تابستان و با زبان روزه مشغول تلاش و فعالیت هستند را از نزدیك ببینند.

دكتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این بازدید، گفت: هر ریال از منابع سازمان حاصل عرق جبین كارگران است و مدیران و كاركنان تأمین‌اجتماعی باید قدردان توفیق خدمت به این افراد زحمتكش باشند.
وی گفت: در گرمای سوزان آفتاب تابستان و با زبان روزه بسیاری از افراد حتی نمی‌توانند در این كارگاه بایستند، اما كارگران در این شرایط نامناسب مشغول كاری سخت و طاقت‌فرسا هستند.
دكتر نوربخش در گفت‌وگو با كارگران این كوره‌پزخانه‌ها از وضعیت بیمه آنان سئوال می‌كرد و از این مسئله كه اكثر آنان در رابطه با مسائل بیمه‌ای خود با مشكلاتی مواجه هستند، اظهار تأسف كرد.
وی مقررات مربوط به روابط كار و همچنین مسائل و مشكلات مربوط به تأمین‌اجتماعی را از جمله دلایل عدم برخورداری كامل كارگران كوره‌پزخانه‌ها از پوشش بیمه‌ای دانست و گفت: رفع این مشكل نیازمند همكاری سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و ما در تأمین‌اجتماعی با آغوش باز آماده همكاری برای رفع این مشكلات هستیم.
دكتر نوربخش پس از این بازدید در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم پاكدشت در مجلس شورای اسلامی خدمت به كارگران و اقشار محروم جامعه را از افتخارات مدیران و كاركنان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: باید قدر این توفیق را بدانیم و همواره پیگیر رفع مسائل و مشكلات مردم باشیم.
وی بر ارتقاء‌خدمات بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در پاكدشت تأكید كرد و گفت: شعبه تأمین‌اجتماعی پاكدشت با كمبود نیرو مواجه است كه در آزمون استخدامی آینده برای جبران این كمبود اقدام می‌شود.
دكتر نوربخش بهبود خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی را نیز مورد تأكید قرار داد و اظهار داشت: برای ارتقای خدمات درمانی برنامه نظام ارجاع تأمین‌اجتماعی در هیأت‌مدیره این سازمان درحال بررسی است كه با اجرای این برنامه شاهد تحول جدی در حوزه درمان خواهیم بود.
وی با بیان اینكه فضای اداری و درمانی موجود در پاكدشت برای خدمت به بیمه‌شدگان نسبتاً مناسب است، افزود: با جذب كادر درمانی و تهیه تجهیزات پزشكی موردنیاز امكان ارتقاء خدمات درمانی نیز در این مركز امكان‌پذیر است.
فرهاد بشیری، نماینده مردم پاكدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: كارگران این منطقه نیازمند حمایت بیشتر هستند و سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یك سازمان خدوم می‌تواند با گسترش خدمات خود امكان رضایتمندی بیشتر كارگران را فراهم كند.
وی ارتقاء درمانگاه پاكدشت و بهبود خدمات آن را مورد تأكید قرار داد و اظهار داشت: كارگران ساختمانی نیز در این منطقه درخواست‌های زیادی برای بهره‌مندی از خدمات تأمین‌اجتماعی دارند كه امیدواریم امكان بهره‌مندی بیشتر آنان از این خدمات فراهم شود.
غلامرضا عباسی، رئیس كانون عالی انجمن‌های صنفی كارگران نیز با اشاره به مشكلات كارگران كوره‌پزخانه‌ها، گفت: بسیاری از این كارگران با وجود سال‌های طولانی كار در این كارگاه‌ها از سابقه بیمه مناسبی برخوردار نیستند.
وی با بیان اینكه رسیدگی به وضعیت كارگران كوره‌پزخانه‌ها نیازمند همكاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مختلف است، اظهار داشت: برای تحقق این موضوع نیازمند تهیه دستورالعمل خاصی هستیم كه امیدواریم در آینده نزدیك محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha