دانشمندان آمریكایی موفق به كشف یك شیوه درمان جدید برای سرطان شدند كه دراین روش نانو ذرات مغناطیسی به سلول‌های سرطانی چسبیده ،از آنها عكسبرداری و آنها را از بدن خارج می‌كند.

«جان مك دونالد» رییس دانشكده زیست شناسی مركز تكنولوژی جورجیا و سرپرست محققان انستیتو سرطان تخمدان گفت : این محققان موفق شدند با استفاده از نانو ذرات مغناطیسی از سلول‌های شناور و آزاد سرطانی عكسبرداری كرده و آنها را از بدن خارج كنند.

وی افزود: این تكنولوژی از اهمیت ویژه‌ای در درمان سرطان تخمدان برخورداراست زیرا سلول‌های سرطانی پس از تولید توسط تومور آزادنه وارد حفره شكمی شده و در آنجا پخش می‌شوند. البته در این روش از انتشار سلول‌های سرطانی از ناحیه اصلی و محل تومور جلوگیری می‌شود.

این تكنولوژی از كاربرد صرف آنتی بادی‌ها برای مبارزه با سرطان مزایای بیشتری دارد. زیرا به نظر می‌رسد با توجه به استراتژی هدف‌گیری پپتیدی(چربی) منحصر به فرد آن و تركیبات نانو ذره‌ای این مغناطیسی، احتمال بروز واكنش در سیستم ایمنی بدن بسیار كمتر است.

«ارین دیكرسون» از سایرمحققان طرح ادامه داد: اگر نانو ذرات را اصلاح و تغییر داده و با استفاده از یك پپتید كوچك به وسیله این نانو ذرات مستقیما تومور سرطانی را هدف قرار دهیم، احتمال بروز واكنش نامناسب دستگاه ایمنی كمتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha