كارشناس برنامه كشوری مراقبت آغوشی نوزادان، از اجرای آزمایشی برنامه مراقبت آغوشی نوزادان در بیمارستان مهدیه تهران از 17 مرداد خبر داد و گفت: این شیوه علمی مراقبت، برای كلیه نوزادان به ویژه نوزادان نارس با وزن زیر 2 هزار و 500 گرم سودمند است.

با بیان این كه تماس پوستی طولانی مدت مادر و نوزاد، تغذیه انحصاری از شیر مادر و برخورداری بیشتر نوزادان، از حمایت عاطفی از ویژگی‌های این شیوه مراقبت به شمار می‌رود، اظهار كرد: نوزادان نارس به حمایت عاطفی بیشتری نیاز دارند.

به گفته وی، این روش به صورت تماس مداوم و 24 ساعته، منقطع و یا حداقل یك ساعت در روز قابل اجراست.

كارشناس برنامه كشوری مراقبت آغوزشی نوزادان، این شیوه را روشی آسان و موثر در ارتقا سلامت و بهداشت نوزادان نارس برشمرد و افزود: پایداری افزایش ضربان قلب نوزاد، منظم‌تر شدن ریتم تنفس، بهبود انتشار اكسیژن در سطح بدن نوزاد، پیشگیری از استرس سرما، طولانی شدن زمان هوشیاری و كاهش میزان فعالیت‌های بدون هدف نوزاد از مزایای مراقبت آغوشی است.

وكیلیان، افزایش سرعت وزن گیری نوزاد در پی برقراری بیشتر ارتباط عاطفی مادر و نوزاد و كاهش مدت زمان بستری نوزاد را از دیگر فواید این شیوه عنوان كرد و در ادامه افزایش وزن گیری را برای نوزادان نارس حائز اهمیت دانست و افزود: برخی مطالعات جدید نشان می‌دهد كه مراقبت آغوشی، میزان بقای نوزادان كم وزن و بسیار كم وزن را تا 500 درصد افزایش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha