وزیر بهداشت با انتشار بیانیه ای بی توجهی سازمانهای بین المللی برای توقف حملات به غزه و کوتاهی در امداد رسانی به مردم بی دفاع را نقض حقوق بشر خواند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با انتشار بیانیه ای بی توجهی سازمانهای بین المللی برای توقف حملات به غزه و کوتاهی در امداد رسانی به مردم بی دفاع را نقض حقوق بشر خواند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، در این بیانیه آمده است: مسدود کردن راههای ارسال غذا و دارو و حملات مکرر به امدادگران، مراکز درمانی و آمبولانسهای ارجاع بیماران در غزه و ممانعت از خروج بیماران از گذرگاه رفح برای مداوای موثر با دشواری های فزاینده ای همراه است و منجر به کشته شدن بسیاری از کودکان و زنان بی دفاع در غزه شده است.
در این بیانیه همچنین با تاکید بر اینکه محرومیت مردم بی دفاع غزه از نیازهای اولیه انسانی نقض حقوق بشر است، آمده است: ضروری است سازمان های بین المللی برای توقف هرچه سریع‌تر این جنایات بشری اقدام کرده و زمینه هرچه زود‌تر امداد رسانی به مردم در محاصره غزه را فراهم آورند.
وزیر بهداشت در این بیانیه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حملات، آمادگی کامل خود برای تأمین تجهیزات و داروی مورد نیاز مجروحان غزه را اعلام می‌دارد. بیمارستان‌های جمهوری اسلامی ایران آماده پذیرایی از مصدومینی هستند که به مراقبت‌های پزشکی و اعمال جراحی پیچیده نیاز دارند.
متن کامل بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حملات جنگنده‌های رژیم غاصب صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، فاجعه‌ای انسانی را رقم زده و با وجود بیش از340 شهید و بیش از صدها تن مجروح، مجامعی بین المللی، تنها به صدور بیانیه‌ها و اعلام نگرانی و تأسف اکتفا کرده‌اند.
بیش از دو سوم قربانیان حملات صهیونیست ها به شهر غزه را کودکان و زنان بی دفاع تشکیل می دهند در حالیکه مهاجمان راه‌های ارسال غذا و دارو همچون گذرگاه رفح را برای مردم مظلوم غزه مسدود کرده‌ و حتی گروه پزشکی و امداد گران و مراکز درمانی و آمبولانس های امداد را نیز مکررا مورد تعرض این حملات قرار داده اند مجامع بین المللی و محافل حقوق بشر سکوت کرده اند.
در جهانی که گاه برای کشته شدن حیوانات جنجالی تبلیغاتی به راه می‌افتد، صهیونیست‌ها بی‌پروا به جنایات خود ادامه می‌دهند، کودکان را در زمین بازی، مادران را در خانه‌ها، پیرمردان و پیرزنان را در بیمارستان‌ها بمباران می‌کند و به شهادت می‌رسانند. انسانیت به کدام وادی گام نهاده که رژیمی غاصب می‌تواند بی‌واهمه جنایتی را آغاز کند؛ دامنه‌اش را گسترش دهد و به تمام قوانین بین‌المللی بی توجه باشد و هر فعل زشت و پلشتی را به انجام رساند؟
امدادرسانی از وظایف و اصول دینی و انسانی است و محرومیت مردم بی دفاع غزه از نیازهای اولیه انسانی نقض حقوق بشر است. ضروری است سازمان های بین المللی برای توقف هرچه سریع‌تر این جنایات بشری اقدام کرده و زمینه هرچه زود‌تر امداد رسانی به مردم در محاصره غزه را فراهم آورند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حملات، آمادگی کامل خود برای تأمین تجهیزات و داروی مورد نیاز مجروحان غزه را اعلام می‌دارد. بیمارستان‌های ما آماده پذیرایی از مصدومینی هستند که به مراقبت‌های پزشکی و اعمال جراحی پیچیده نیاز دارند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تمام وزرای بهداشت و درمان جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهد، سکوت خویش را بشکنند و در اقدامی هماهنگ و بین‌المللی، تلاش کنند راهکاری برای رساندن غذا و دارو به مجروحان، مصدومان و داغ‌دیدگان غزه فراهم شود و با اتخاذ آتش بسی هر چند موقت، مجروحان این رخ‌داد ددمنشانه را از طریق زمین و هوا از منطقه خارج سازند.به امید روزی که همه ساکنان این کره خاکی در امنیت و رفاه زندگی کنند و سایه شوم جنگ و زیاده طلبی از سر انسان‌ها رخت بربندد.
دکتر سید حسن هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha