نایب رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با بیان اینکه در رابطه با حقوق کودکان خلأ قانونی وجود دارد، گفت: در خصوص کودکان و حمایت از آن ها خلأ قانونی در کشور داریم که در این باره فعالیت هایی برای تدوین قانون جامع ملی کودکان در مجلس در حال انجام است.

سلامت نیوز: نایب رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با بیان اینکه در رابطه با حقوق کودکان خلأ قانونی وجود دارد، گفت: در خصوص کودکان و حمایت از آن ها خلأ قانونی در کشور داریم که در این باره فعالیت هایی برای تدوین قانون جامع ملی کودکان در مجلس در حال انجام است.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، افزود: در کشور برای مجازات کودک آزاری دادگاه اطفال برگزار می شود اما سعی ما بر این است که قانون جامعی برای حمایت از حقوق کودکان مد نظر قرار بگیرد تا خلأ قانونی در این رابطه برداشته شود.
نایب رئیس فراکسیون زنان وخانواده مجلس در ادامه با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز گفت: تاکنون 14 ماده از 50 ماده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در این کمیسیون قضایی مجلس تصویب شده است. البته پیش از این قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در 9 ماده موجود بود که نمی توانست همه موضوعات و مسایل مربوط به آنان را حل کند که در نهایت لایحه حمایت از کودکان به مجلس ارائه شد.
وی تصریح کرد: این لایحه در مورد کودکان و نوجوانان در معرض بزه، کودکان و نوجوانان در معرض خطر و تکالیف نهادهای حمایتی و قضایی و در نهایت والدین نسبت به آن هاست که می بینیم در رابطه با حقوق کودکان ما هنوز خلأ قانونی داریم از این رو بحث هایی در مجلس در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha