اجلاس روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و همچنین روسا و مدیران بیمارستانهای شهر تهران با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

سلامت نیوز: اجلاس روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و همچنین روسا و مدیران بیمارستانهای شهر تهران با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در این اجلاس که وزیر بهداشت و معاونین درمان، غذا دارو، توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند، هر یک از بیمارستانهای فیروزگر، شریعتی، امام حسین(ع)، گزارشی را در خصوص اجرای برنامه تحول نظام سلامت و بسته های خدمتی کاهش پرداخت از جیب مردم، خرید تجهیزات و دارو در بیمارستانها جهت عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان، انجام زایمان طبیعی، مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستانها، ارتقاء کیفیت ویزیت، ارتقای هتلینگ و نظارت بر حسن اجرای برنامه طی دو ماه ابتدایی اجرا ارائه دادند.

روسای بیمارستانها در ادامه  با ارائه چالش های موجود، تجربیات خود را برای اجرای هر چه بهتر این برنامه به اشتراک گذاشتند.

بر اساس این گزارش در ادامه این اجلاس دکتر محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، راهکارهای منطقی و تخصصی را به منظور بهبود و رفع مشکلات موجود در اجرای طرح تحول نظام سلامت ارائه داد.

دبیر اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت گفت: در راستای بهسازی بلوکهای زایمانی از صندوق ترویج زایمان طبیعی بهره گرفته شود و روسای بیمارستانها حین اجرای بسته خدمتی مقیمی پزشکان و متخصصان در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت، علاوه بر نظارت بر حضور پزشکان، بر فعالیتهای آنها در چهارچوب دستورالعمل تحول نظام سلامت نظارت نمایند.

آقاجانی ادامه داد: با توجه به اعتبار تخصیص یافته در بحث ارتقاء کیفیت هتلینگ و گزارشهای حاصل از بازبینی وضعیت هتلینگ بیمارستانها توسط تیمهای ارزیاب ستادی، تلاش مناسبی جهت اجرای برنامه صورت پذیرد و از ناظرین فنی امور ساختمانی و مهندسی در این زمینه استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha