یک پرستار در واکنش به گفته های وزیر بهداشت درباره سیاسی کاری پرستاران که به دنبال تجمع پرستاران مطرح شده بود، در وبلاگ خود نوشت: ظلم مضاعف به مردم در این است که بیاییم به طرحی بدون سطح بندی خدمات و بدون مدیریت تکنولوزی سلامت و بدون .... بگوییم طرح تحول نظام سلامت.

طرح تحول سلامت اتلاف منابع است/کدام نخبه پای طرح تحول سلامت را امضا کرده است؟

سلامت نیوز: یک پرستار در واکنش به گفته های وزیر بهداشت درباره سیاسی کاری پرستاران که به دنبال تجمع پرستاران مطرح شده بود، در وبلاگ خود نوشت: ظلم مضاعف به مردم در این است که بیاییم به طرحی بدون سطح بندی خدمات و بدون مدیریت تکنولوزی سلامت و بدون .... بگوییم طرح تحول نظام سلامت.

به گزارش سلامت نیوز مهدی اسفندیار در وبلاگ سلامت از نگاه ملی نوشته است:

1_ در جمع دانشجویان فرمودید که سیاسی کاری ممنوع؟ بنده هم به شما می گویم سیاسی کاری ممنوع و لطفا این را از خودتان شروع کنید, در سیاست به مفهوم عامه فهم ان همیشه نوعی استتار در گفتمان و پوشاندن چهره واقعی اهداف وجود دارد و به اعتقاد بنده همین جمله که می فرمایید سیاسی کاری ممنوع خودش نوعی سیاسی کاری است و از جنس غیرواقعیت است.

زیرا به اذعان دوست و دشمن و فرهیخته تا عامی این جامعه همه می دانند که نظام دولتی ایران و ساختارهای دولتی ایران به دلیل عدم کارکرد صحیح احزاب تبدیل به جولانگاهی برای سیاسی کاری در همه ادوار شده است و تمامی دولتها مدیران اجرایی را براساس گرایش سیاسی برگزیده اند و شما خود نیز نمونه بی بدیل انتخاب سیاسی از جریان سیاسی اصلاح طب هستید و مدیران جنابعالی از صدر تا ذیل تقریبا با واسطه و یا بی واسطه به پشتوانه حمایت سیاسی و یا چرخش فضای سیاسی کشور یا فعالیت سیاسی انتخاب شده اند که بنده کاملا به این موضوع اشراف دارم پس لطفا در گفتمان سیاسی صحبت نکنید.


2- فرمودید که استخدام پرسنل ظلم به مردم است که باید به جنابعالی عرض نمایم ظلم فاحش تر این است که هزاران میلیارد تومان (تنها از محل هدفمندی یارانه ها و اعتبارات دیگر بماند) به بهداشت و درمان اختصاص یابد و متاسفانه زبانها از برخورد با زیرمیزی الکن باشد که باید به حال این نوع تشخیص ظلم گریست؟

ظلم مضاعف به مردم و به پرسنل این است که شفافیت در هدایت منابع و دریافتیها و در امدها در تحصیل کرده ترین معدل های جامعه یعنی جامعه پزشکی هرگز مشخص نیست و نارضایتی بیش از سیصد هزار نفر از اقشار پیراپزشک و پرستار در طول ادوار مختلف به هیچ انگاشته شده است و هیچ تلاشی برای حل مشکلات این عده از پرسنل صورت نگرفته است.


3- ظلم مضاعف به مردم این است که منابع نظام سلامت به دلیل دانش پایین مدیریتی و صنفی سالاری و .... بدون نظارت موثر به هدر برود و هیچ استراتژی برای برخورد باخدمات القایی نداشته باشد و شکم زنان این مملکت برای زایمان به خاطر مشتی پول دریده شود و همگان به این واقف باشند که خدمات در نظام سلامت ما صرف نظر از درست بودن و یا غلط بودن بر اساس منافع حاصله تعریف می شود.


4- ظلم مضاعف به مردم این است که مالیات ها و منابع این مردم در قرن بیست و یک و در جایی که شفافیت اولین اولویت دولتهاست توسط کسانی مدیریت شود که خود مالکان بزرگ بخش خصوصی هستند و از محل تصمیمات خود منتفع هستند.


5- ظلم مضاعف به مردم در این است که بیاییم به طرحی بدون سطح بندی خدمات و بدون مدیریت تکنولوزی سلامت و بدون .... بگوییم طرح تحول نظام سلامت


6- ظلم مضاعف این است که بیاییم چنین طرح نخ نمای سلامت را به پای نظام ببندیم , نظامی که این همه خون برایش دادیم تا خدای ناکرده در صورت شکست بگوییم که چی؟؟؟؟ نظام شکست خورد؟؟ نه اقای قاضی زاده هاشمی این طرح با صد من سیریش هم به نظام  بسته نمی شود, چون حرف شخصیتهای موثر نظام در حوزه سلامت نظیر مرندی و پزشکیان و لنکرانی و ..... در پیش چشم مردم است که این طرح اتلاف منابع است و  کلکسیونی از سوء مدیریت ها را که بدون شک یکی از بی کفایت ترین طرحها که اگر شهامت آن را داشته اید و برای دفاع از این طرح اماده بودید لااقل می امدید و اسامی نویسندگان این طرح را بر ملا می کردید تا بینیم کدام نخبه ای پای این طرح را امضا نموده است.


7- ظلم دیگر به همین پرستارانی است که صدای انهاشنیده نمی شود, هیچ پرستاری با خصوصی سازی مخالف نیست اما بخش خصوصی که زیر نظر یک صنف اداره شود و سیاستگزاری شود و نظارت شود را مردم می شناسند و حاضر به کار کردن زیر دستان این صنف نیستند چون قدر کرامت مردم را در چشمان این قشر می دانند و نمی خواهند له شوند و خرد شوند؛ اگر جنابعالی با صداقت و برای دلسوزی مردم دارید سخن می گویید بسم الله؟ اگر صحبت از دنیای مدرن امروز و نظام سلامتی چابک می نمایید بسم الله؟

ابتدا سر در همان جامعه پیشرفته و آرمانی بنماید و توضیح دهید که در چند کشور دنیای و در چند نظام سلامت پیشرفته دنیا امثال آقای قاضی زاده هاشمی را با مدرک چشم پزشکی به عنوان وزیر سلامت می گمارند؟


8_ ظلم مضاعف به مردم در این است که نظام سلامت عاری از نظارت ایران هیچ نظارتی به خود نمی بیند و ظلم مظاعف تر به مردم ایران این است که صحبت از کاهش ظرفیت پذیرش دستیاران در سال جاری می شود در حالیکه جوانهای مستعد این کشور را در همه جای دنیا می شناسند, لطفا توضیح دهید که کجای کار می لنگد که دنیا توانسته کمبود نیروهای متخصص را در کشورش جبران کند اما ما نمی توانیم؟؟؟؟؟؟؟


9_ ظلم مضاعف تر این است که نظام سلامت ما از تفکرات جهادی تهی است و متاسفانه همه مشکلات در گرو اختصاص اعتبار دیده می شود.


آقای قاضی زاده هاشمی؛ اعتماد جامعه پرستاری را جلب نمایید؛ این اعتماد به شدت آسیب دیده است. این آسیب باعث تجمع و اعتراض شده است. تجمع آنها هرگز سیاسی نبوده است و بدون شک جامعه پرستاری به اذعان دوست و دشمن همکارترین و دلسوزترین جامعه به حال نظام و مردم بوده است و خواهد بود و این اعتقاد و این علقه با کج سلیقگی ها و سوء مدیریتها و سیاسی کاریها در هیچ یک از ادوار تاریخ این انقلاب خدشه دار نشده است و شخصیت و هویت جامعه پرستاری ایران از زمان انقلاب و جنگ و ... با هویت و شخصیت نظام گره خورده است و من شما را به تاسی از این گروه خدوم و محترم و نجیب و مظلوم دعوت می کنم.


در نهایت باید به شما بگویم که ما هم دلمان از ظلم گرفته است و کمتر از یکسال نشده از رای دادن  پشیمان شده ایم و انشاء الله در اینده از خجالت برخی از رفتارها در خواهیم آمد تا هیچ کس گمان نکند، مظلومیت پرستاران و پیراپزشکان و کارگران این مملکت ابدی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha