چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 117680

خونریزی بینی معمولا موضوع نگران‌کننده‌ای نیست و در کودکان و جوانان بسیار شیوع دارد. به‌خصوص زمانی که فرد در معرض نور آفتاب شدید یا ضربات شدید قرار می‌گیرد، ممکن است دچار خونریزی بینی شود.

سلامت نیوز: خونریزی بینی معمولا موضوع نگران‌کننده‌ای نیست و در کودکان و جوانان بسیار شیوع دارد. به‌خصوص زمانی که فرد در معرض نور آفتاب شدید یا ضربات شدید قرار می‌گیرد، ممکن است دچار خونریزی بینی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان،اما به تازگی مرد 22 ساله‌ای اهل عربستان سعودی که از خونریزی بینی مکرر طی حدود 3 سال رنج می‌برد، در مراجعه به پزشک با مورد عجیبی مواجه شد. وی که در طول این مدت ماهی یک یا دو بار دچار خونریزی بینی می‌شد، پس از مراجعه به پزشک و آزمایش‌های صورت‌گرفته متوجه وجود یک حجم استخوانی و سفیدرنگ به اندازه یک سانتی‌متر داخل بینی خود شد.
پزشکان پس از مشاهده این جسم، با دندانپزشکان متخصص مشورت کرده و به این نتیجه رسیدند که جسم یافت شده، دندان یک سانتی‌متری است که در داخل بینی این مرد جوان جا خوش کرده است. تعداد دندان‌های این بیمار کامل بوده و این دندان اضافی به‌طور اتفاقی در داخل بینی رشد کرده است.


پزشکان با بیهوشی عمومی بیمار توانستند دندان اضافه را خارج کنند و در پی آن، خونریزی بینی بیمار به‌طور کامل متوقف شد. به گفته محققان و دانشمندان دانشگاه آیوا، رشد دندان اضافی موضوع جدیدی نبوده و تاکنون موارد مشابه زیادی دیده شده است ولی رشد آن داخل بینی، برای نخستین بار اتفاق افتاده است و عدم تشخیص دندان داخل بینی برای این مدت طولانی، پزشکان را شگفت زده کرده است.

حدود 15/0 تا 9/3 درصد از افراد تعداد دندان‌هایی بیشتر از حد معمول دارد. هنوز علت رشد غیرطبیعی دندان اضافه در نواحی غیرمتعارف بدن برخی افراد مشخص نشده ولی بسیاری از پزشکان و محققان بر این باورند که عوامل ژنتیکی تاثیر زیادی در این امر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha