دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 118012

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش 8 درصدی تعداد سرازین ها در بیمارستان های کشور خبر داد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش 8 درصدی تعداد سرازین ها در بیمارستان های کشور خبر داد.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، ضمن بیان این خبر به طرح تحول در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: تحول در نظام سلامت با سه رویکرد ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، ارتقای کیفیت خدمات در وزارت بهداشت و حفاظت مالی از مردم با حمایت‌ های دولت و مجلس ابتدا در یک فاز مطالعاتی 6 ماهه از اردیبهشت ماه در بیمارستان های کشور آغاز شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به نقش نظارتی نمایندگان در اجرای طرح تحول سلامت نیز گفت: سه ماه از شروع این طرح می‌ گذرد که نظارت و پایش وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت به طور مستمر بر اجرای این طرح انجام می شود.
وی با اشاره به ترویج زایمان طبیعی در این طرح نیز گفت: یکی از دستاوردهایی که طرح تحول سلامت دارد دسترسی به برخی خدمات است به طوری که در این طرح ترویج زایمان طبیعی در دستور کار قرار گرفت و طبق آمار موجود از زمان اجرای این طرح تعداد سزارین های بیمارستان ها 8 درصد کاهش پیدا کرده است.
بیات اضافه کرد: : خوشبختانه آمار نشان می دهد که این بسته خدماتی در طرح تحول سلامت به خوبی در حال انجام است و ما شاهد کاهش میزان سزارین و به دنبال آن افزایش زایمان طبیعی در سطح کشور هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha