رئیس شورای شهر تهران گفت: برای رفع کمبود مراکز انتقال خون می توانیم از فضاهای خالی بیمارستانها و زمین های موقوفه استفاده کنیم. سازمان انتقال خون نیز از نظر اطلاع رسانی باید فعال تر شود.

سلامت نیوز:رئیس شورای شهر تهران گفت: برای رفع کمبود مراکز انتقال خون می توانیم از فضاهای خالی بیمارستانها و زمین های موقوفه استفاده کنیم. سازمان انتقال خون نیز از نظر اطلاع رسانی باید فعال تر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی در بازدید از سازمان انتقال خون تهران گفت: می‌توان برای رفع مشکل کمبود فضا در مراکز انتقال خون از فضای مراکز بیمارستانی کمک گرفت مثلاً در شهرری بیمارستان فیروزآبادی که به دایر کردن بخش تخصصی قلب در آن کمک کرده‌ایم فضایی دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد:‌ از زمین‌های موقوفه شهر نیز می‌توان بهره گرفت ظرفیتی دارند که می‌توان از آن برای ایجاد مراکز انتقال خون استفاده کرد چرا که این مراکز ساختمان عظیمی نیاز ندارند.

مسجدجامعی بر ایجاد فضای اجتماعی و زمینه‌سازی آن تأکید کرد و گفت: می‌توان در مناسبت‌های مختلف پزشکی مثلاً روز پزشک از خیرین کمک بگیریم و زمینه را برای ایجاد مراکز انتقال خون فراهم کنیم.

وی افزود: به نظر بنده بنیادهای خیریه تجربه بدی هستند نام و نشان دارند اما اساسنامه ندارند در حالی که می‌توان سازمان‌هایی با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی راه‌اندازی کرد تا سرمایه‌گذاری شده و اعتماد مردم جلب شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همچنین برای رفع مشکلات مراکز انتقال خون می‌توان از مراکز زنجیره‌ای و شبکه‌ای مثل فرهنگسراها، کانون‌های پرورش فکری و آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی ادامه داد: 5 پهنه در شهر تهران داریم که می‌توان آنها را مکایابی کرد به عنوان 5 مرکز که دفاتر اصلی باشند و ساختمان‌های کوچک به آن بپیوندند.

وی افزود: تعداد فارغ‌التحصیلان در سال‌های گذشته 22 برابر شده است. جمعیت باسواد خواسته‌های دیگری دارند به همین دلیل مسائل سلامت جای خود را باز کرده و در شورای شهر حتی کمیسیون سلامت راه انداخته‌ایم از همین رو پیش‌بینی می‌شود که با طراحی مشاور رسانه‌ای مشکلات این سازمان برطرف شود.

در این نشست همچنین محمد گلمکانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: مشکل فعلی سازمان انتقال خون از جانب مردم و اطلاع‌رسانی آن نیست بلکه این است که با امکانات کم نمی‌توانند به خوبی خدمات بدهند.

وی افزود:‌ باید ساختاری برای مشارکت اجتماعی و خیرین ایجاد شود و بر اساس آن ضوابط اولویت‌دار شوند و سپس به خوبی در این شرایط اجرایی خواهند شد.

گلمکانی همچنین از تبدیل سازمان انتقال خون تهران (مرکز وصال) به موزه انتقال خون خبر داد و گفت: اگر چنین کاری انجام شود اقدامی موثر و فرهنگی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha