شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 118434

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران گفت: با انجام مشاوره های قبل از بارداری می توان با کنترل سلامت مادر یک بارداری موفق و در نتیجه تولد نوزادی سالم را شاهد بود .

سلامت نیوز: دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران گفت: با انجام مشاوره های قبل از بارداری می توان با کنترل سلامت مادر یک بارداری موفق و در نتیجه تولد نوزادی سالم را شاهد بود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر فاطمه سروی اظهار داشت : برای اینکه خانمها در طول بارداری از سلامتی کامل برخوردار بوده و همچنین زایمان موفقی داشته باشند لازم است حداقل سه ماه قبل از بارداری با مراجعه به متخصصین زنان و مامایی از مشاوره های قبل از بارداری استفاده کنند.

وی گفت : مادران لازم است در یک وضعیت خوب وارد فاز بارداری شوند و در صورت ابتلا به بیماری می بایست در مراحل اولیه بیماری تحت کنترل قرار گیرند.

سروی شایعترین بیماریهایی را که منجر به مرگ و میرمادران باردار و نوزادان می شود، بیماریهای زمینه ای شامل بیماریهای قلبی، دیابت و فشار خون بالا،  بیماریهای روماتیسمی، نارساییهای کلیوی برشمرد و افزود: در میان بیماریهای ذکر شده بیشترین عامل مرگ و میر مشکلات قلبی است که لازم است قبل از بارداری شناسایی شود و در بسیاری از موارد ممکن است ممنوعیت حاملگی وجود داشته باشد و در مواردی که مادران دارای فشار خون مزمن و دیابت کنترل نشده، حامله شوند ناهنجاریهای جنینی و عوارض حاملگی افزایش می یابد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اینگونه مشاوره های بیش از بارداری و در حین دوران بارداری می تواند والدین و جامعه را از هزینه های سنگین تحمیل شده که در اثر بی توجهی و تولد نوزاد نارس ایجاد می شود، بدور نگهداشته و منجر به تضمین سلامت مادر و نوزاد پس از دوره بارداری شود.

چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران از 22 تا 25 مهرماه 93 در سالن همایشهای رازی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha