سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 118768

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرسودگی زیرساخت‌ها در بخش ساختمان و تأسیسات و کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین چالش‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور است.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرسودگی زیرساخت‌ها در بخش ساختمان و تأسیسات و کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین چالش‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد حاجی‌آقاجانی در حاشیه افتتاح ساختمان جدید بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس ساوه، بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی را مهم‌ترین راهکار برای برون‌رفت از مشکلات بخش بهداشت و درمان خواند.

وی با اشاره به نقش خیرین در ارتقای سطح سلامت جامعه و شاخص‌های درمانی افزود: اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی مهم‌ترین نیاز مردم که تامین سلامت است، نبوده و قطعا نیازمند مشارکت خیرین هستیم. وزارت بهداشت از فعالیت بخش خصوصی با ارائه تسهیلات و فراهم کردن سایر زمینه‌های همکاری، حمایت می‌کند.

آقاجانی همچنین با اشاره به موضوع کمبود نیروی انسانی در مراکز بهداشتی درمانی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت حجم مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته است و با ادامه این روند نیازمند تامین نیرو هستیم.

وی توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها، توسعه مشارکت خیرین در نظام خدمات درمانی، ارتقای اورژانس پیش‌بیمارستانی و بهبود وضعیت فیزیکی تجهیزات و نیروی انسانی را مهم‌ترین برنامه‌های معاونت درمان دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha