نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارائه طرحی به دولت در رابطه با کاهش سالانه واردات دارو خبر داد و گفت: این طرح در حال بررسی و تدوین در کمیسیون بهداشت قرار دارد.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارائه طرحی به دولت در رابطه با کاهش سالانه واردات دارو خبر داد و گفت: این طرح در حال بررسی و تدوین در کمیسیون بهداشت قرار دارد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به جزئیات طرح کاهش واردات دارو اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که واردات دارو و مصرف بی رویه دارو در کشور وجود دارد، کمیسیون بهداشت تصمیم گرفت تا طرحی را برای کاهش میزان واردات دارو به دولت ارائه کند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: کارشناسان و نمایندگان کمیسیون بهداشت مشغول بررسی زوایای مختلف این طرح هستند که پس از تعطیلات مجلس جلسات کارشناسی آن آغاز می شود و قرار است با ارائه آن سالانه درصدی از واردات دارو کاهش پیدا کند و تسهیلات مالی در اختیار داروسازان داخلی قرار بگیرد.
رستمیان با تأکید بر حمایت از داروسازان داخل کشور تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر تعاملی که میان مجلس و وزارت بهداشت وجود دارد خیلی خوب است و این تعامل باید به سمتی برود که موجب حمایت از داروسازان داخل شود و ما بتوانیم در عرصه تولید دارو نیز به مرحله خودکفایی برسیم.
این نماینده مجلس با اشاره به ثبات فعلی در بازار دارو نیز گفت: در تامین دارو مشکلی وجود ندارد و قیمت ها نیز کنترل شده که طبق گزارشی که سازمان غذا و دارو نیز ارسال کرده برای شش ماه دوم امسال افزایش قیمت دارو نداریم.
وی با اشاره به مصرف بی رویه دارو در میان مردم خاطرنشان کرد: مصرف بی رویه دارو تهدیدی جدی برای سلامت مردم و هزینه ای سنگین برای حوزه سلامت کشور است چرا که اکثر داروهایی که مردم مصرف می کنند، حتی ویتامین ها عوارض مختلفی دارند که این عوارض جان مردم را تهدید و در درازمدت بخش های مختلف بدن را با مشکل مواجه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha