یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11966

مدیركل نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، با توصیه به هموطنان جهت پرهیز از انجماد آب‌های نگهداری شده در ظروف PET ( پلی اتیلن تری فتالات) اعم از آب‌ آشامیدنی و معدنی، گفت: در صورت عدم رعایت این توصیه مخاطراتی سلامت مصرف كننده را تهدید می‌كند.

دكتر هدایت حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، با این توضیح كه طراحی اولیه این ظروف به نحوی است كه در صورت انجماد آب، بر اثر بروز تغییراتی در پلیمرهای این ظروف مواد ناخواسته‌ مضری وارد آن می‌شود، اظهار كرد: از این رو توصیه ما به هموطنان پرهیز از انجماد آب‌ها در ظروف پت است.

وی، افزود: این ظروف صرفا برای نگهداری آب در درجه حرارت یخچال (0 تا 4 درجه سانیتگراد) طراحی شده‌اند؛ به عبارتی طراحی آنها برای شرایط سرد و خنك است، نه انجماد.

مدیركل نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درعین حال بسته‌بندی آب‌های معدنی و آشامیدنی را جزو مناسب‌ترین و سالم‌ترین نوع بسته بندی‌ها برشمرد و افزود: چنانچه این قبیل آب‌ها در شرایط عادی نگهداری شود خطری مصرف كننده را تهدید نمی‌كند.

دكتر حسینی، با بیان این كه آب‌های نگهداری شده در ظروف پت بر دو قسم آشامیدنی و معدنی است، در پایان یادآورشد: آب‌های آشامیدنی به لحاظ میكروبی و شیمیایی بررسی می‌شوند و به آب‌های معدنی پس از اثبات معدنی بودن مجوز عرضه صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha