رئیس انجمن تالاسمی ایران به تشریح آخرین وضعیت داروهای بیماران تالاسمی، بعد از توافقنامه وزارتخانه های بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت.

سلامت نیوز: رئیس انجمن تالاسمی ایران به تشریح آخرین وضعیت داروهای بیماران تالاسمی، بعد از توافقنامه وزارتخانه های بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت.

دکتر مجید آراسته با بیان اینکه قیمت داروهای بیماران تالاسمی در برخی از داروخانه ها متفاوت است، به مهر گفت: از آنجایی که داروهای بیماران تالاسمی با توجه به ضرورت و شرایط مصرف آنها که با حیات بیمار و کنترل عوارض بیماری تنظیم شده است، مستقیما در اختیار شرکتهای دارویی قرار می گرفت و دولت، داروها را با حداقل هزینه و برخی از آنها را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می داد.

وی ادامه داد: پس از آزاد سازی قیمت ها، ما به التفاوت هزینه داروها که باید به بیمه ها پرداخت می شد، طبق توافق وزارت بهداشت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در اختیار وزارت تعاون قرار گرفت تا بتواند آن ما به التفاوت را دریافت کند و با همان روال قبلی در اختیار بیماران قرار دهد. این مهم از تیر ماه آغاز شد ولی متأسفانه شاهد هستیم برخی سازمانهای بیمه گر این موضوع را رعایت نمی کنند و فشار سنگینی بر بیماران تالاسمی وارد می شود. این موضوع به سلامت بیماران بر می گردد و ممکن است عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد.

رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: با توجه به آزادسازی قیمت دارو، داروهای تولید داخل نیز مقداری افزایش قیمت یافت اما این افزایش قیمت در قالب توافقنامه دو وزارتخانه بهداشت و تعاون، پوشانده شد و فشاری بر بیماران وارد نکرد. در گذشته یارانه به طور مستقیم به دارو تعلق می گرفت که در حال حاضر به سازمانهای بیمه گر و وزارت تعاون تعلق می گیرد.

تالاسمی یك بیماری كم خونی ارثی است كه چنانچه داروهای اصلی آن یعنی دسفرال یا دسفناك به موقع در اختیار بیماران قرار نگیرد عدم استفاده آن موجب تجمع آهن در بدن بیمار شده و عوارض ناگواری برای سلامت بیماران به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha