یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 119788

عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی با بیان اینکه تعرفه‌های غیرواقعی پزشکی عاملی برای جراحی‌های غیرحقیقی است گفت: درمان و جراحی حقیقی در پی تعرفه‌های واقعی حاصل می‌شود.

سلامت نیوز:عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی با بیان اینکه تعرفه‌های غیرواقعی پزشکی عاملی برای جراحی‌های غیرحقیقی است گفت: درمان و جراحی حقیقی در پی تعرفه‌های واقعی حاصل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد خبری نهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی دکتر پرویز دریایی اظهار کرد: به علت همین تعرفه‌های غیرواقعی در پرونده‌ی بیماری با مشکل کیسه صفرا چندین کد حاشیه‌ای می‌خورد که هیچکدام واقعی نیستند.

وی ادامه داد: که البته هیچکدام از آنها انجام نمی‌شود و فقط کد آن در شرح عمل زده می‌شود به عبارتی آنچه برای بیمار در عمل گزارش می‌شود غیر حقیقی است.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری میزگردی با عنوان جراحی‌های غیرواقعی و غیرمعمول در کنگره هلسینکی فنلاند افزود: هدف از طرح این موضوع رسیدن به یک تفاهم برای دستیابی به یک درمان مناسب و ایده‌آل است.

دکتر دریایی در خصوص دوره‌های آموزشی چون لیزرٰ Skin Care ٰ تزریق ژلٰ چربی و بوتاکسٰ لیپولیزٰ لیپوساکشن ویژه‌ی پزشکان عمومی گفت: هم‌اکنون اکثر جراحان پلاستیک، پوست و پزشکان عمومی درگیر این قبیل مسائل زیبایی هستند و هر یک به نفع خود این جریانات را مصادره می‌کنند.


این عضو  هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی افزود: به‌عنوان مثال یک رزیدنت جراحی باید برای فتق حداقل 15 عمل برای کیسه صفرا 20 عمل را انجام دهد تا به تبحر لازم برسد.


دکتر دریایی با بیان اینکه پزشکان غیرمتبحر در یک نوع عمل باید بیمار را به مراکز معتبر ارجاع دهند ادامه داد: واژه‌ی عدم تبحر یک اصطلاح فنی بی‌معنایی است از این‌رو برای اصلاح این موضوع باید در همه‌ی اتاق‌های عمل دوربین‌های فیلمبرداری کار گذاشته شود همه‌ی کدهای جراحی اعم از پلاستیک، ترمیمی صاحب کد مشخص شود. آموزش‌های پس از فارغ‌التحصیلی نیز توسط انجمن‌های علمی انجام شود در غیر اینصورت پزشکان به اعمال درمانی زیرزمینی دست می‌زنند.

وی با بیان اینکه قانون نه به‌دنبال خلاف‌کار بلکه شاکی است گفت: بسیاری از این تخلفات در مطب‌ها انجام می‌شود که قانون از آن بی‌خبر است.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: برای خارج کردن بیماران از سرگردانی باید برنامه پزشک خانواده در کشور اجرا شود تا بیمار به متخصص مربوطه برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کند.
 
شایان ذكر است نهمین كنگره سالیانه انجمن جراحان عمومی ایران با هدف نگرشی بر جراحی های كاربردی سرطان ها و با حداكثر امتیاز بازآموزی ویژه پزشكان عمومی و رشته های جراحی 2 لغایت 4 مهرماه سال جاری در مركز همایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha