سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 120035

مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ضمن اعلام اتصال 80 درصد بیمارستان‌های دولتی به پرونده الکترونیک سلامت از اقدامات در دست انجام جهت ثبت سوابق بهداشتی مردم در قالب اجرای طرح تحول بهداشت خبر داد.

سلامت نیوز: مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ضمن اعلام اتصال 80 درصد بیمارستان‌های دولتی به پرونده الکترونیک سلامت از اقدامات در دست انجام جهت ثبت سوابق بهداشتی مردم در قالب اجرای طرح تحول بهداشت خبر داد.

دکتر حسین ریاضی، مشاور وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت اتصال 557 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت به سامانه پرونده الکترونیک سلامت، گفت: حدود شش ماه در طرح تحول سلامت و در حوزه درمان، فعال بوده و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: به دنبال اقدامات انجام شده اکنون 80 درصد بیمارستان‌های دولتی‌ به سامانه پرونده الکتروینک سلامت متصل شده‌اند. بر این اساس تمام بیمارستان‌ها به صورت آنلاین پرونده‌ها را ارسال می‌کنند و سابقه یکپارچه‌ای از بیماران کشور در بیمارستان‌های دولتی موجود است.

ریاضی افزود: مشابه همین طرح را برای بخش بهداشت در حال اجرا داریم؛ با این تفاوت که در این بخش بحث بیماری مطرح نیست بلکه بحث بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی افراد مطرح است؛ اقداماتی که نهایتا به سلامت فرد منتج می‌شود. در طرح تحول بهداشت فاکتورهای خطر بیماری‌ها نظیر اضافه وزن، چاقی، فشار خون و ... به صورت الکترونیک ثبت خواهد شد.

مسوول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: برای شش ماه دوم امسال برنامه‌مان آن است که پرونده الکترونیک در حوزه بهداشت را در سراسر کشور اجرا کنیم تا به این ترتیب با مراجعه مردم به مراکز بهداشتی، سابقه بهداشتی‌شان نیز به صورت الکترونیکی ثبت شود.

وی در این باره ادامه داد: از آنجا که در این بخش زیرساخت‌ها چندان آماده نیست، نسبت به حوزه درمان کار سخت‌تر، پیچده‌تر و احتمالا زمان‌برتر خواهد بود.

ریاضی به طراحی کارت سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت: این کارت، کارتی کاغذی است و اطلاعاتی که روی آن درج می‌شود بیشتر برای متوجه شدن افراد از وضعیت سلامت خود بوده و جنبه "خودمراقبتی" دارد. در قسمت پشت این کارت نیز سیستم‌های اطلاعاتی طراحی می‌شود که همه اطلاعات را به صورت الکترونیکی حفظ می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha