شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 120306

نتایج یک مطالعه جدید پزشکی نشان می دهد خوردن نیمی از یک انبه در روز می تواند سطح قند خون را پایین آورد.

انبه پایین آورنده قند خون چاق‌ها

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید پزشکی نشان می دهد خوردن نیمی از یک انبه در روز می تواند سطح قند خون را پایین آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی‌ها نشان می دهد تاثیر مصرف میوه انبه برای افراد بزرگسالی که به اضافه وزن مبتلا هستند و از سطح بالای قند خون رنج می برند، اعجاب آور است.

«ادرالین لوکاس» محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه ایالت اوکلاهما گفت: انبه دارای ترکیب های زیست فعال بیشماری از جمله آنتی اکسیدان «مانگی‌فرین» است که به تاثیرات مفید انبه بر گلوکز خون کمک می کند. علاوه بر این، انبه دارای فیبرخوراکی است که می تواند در کاهش جذب گلوکز در جریان خون نقش داشته باشد.

در این بررسی پزشکان برای مدت 12 هفته تاثیر میزان 10 گرم انبه خشک و فریز شده را در بدن چند فرد بزرگسال مبتلا به چاقی ارزیابی کردند. در پایان این دوره مشاهده شد سطح قند خون تمامی افراد شرکت کننده کاهش داشته به رغم آنکه تغییرات قابل توجهی در وزن بدن آنان اتفاق نیفتاده است.

به گفته لوکاس، انبه می تواند برای افراد چاق یک گزینه غذایی باشد و به آنان کمک می کند سطح قند خون خود را حفظ کرده یا آن را پایین آورند.

به گزارش ساینس ورلد ریپرت، از آنجایی که این آزمایش در تعداد محدودی از افراد انجام شده لازم است برای تایید شدن نتایج آن آزمایش های کلینیکی بیشتری انجام شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha