یک عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت باید نظارت بیشتری بر تعرفه ارسال نمونه تست آزمایشگاهی به خارج از کشور داشته باشد، گفت: متاسفانه برخی از آزمایشگاه‌ها به علت نبود تعرفه ثابت و مشخص از سوی وزارت بهداشت و عدم آگاهی مردم سوء استفاده کرده و هزینه‌های گزافی از بیمار جهت ارسال نمونه به خارج از کشور اخذ می‌کنند که این نوع هزینه‌ها به ضرر بیمار است.

سلامت نیوز: یک عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت باید نظارت بیشتری بر تعرفه ارسال نمونه تست آزمایشگاهی به خارج از کشور داشته باشد، گفت: متاسفانه برخی از آزمایشگاه‌ها به علت نبود تعرفه ثابت و مشخص از سوی وزارت بهداشت و عدم آگاهی مردم سوء استفاده کرده و هزینه‌های گزافی از بیمار جهت ارسال نمونه به خارج از کشور اخذ می‌کنند که این نوع هزینه‌ها به ضرر بیمار است.

دکتر محمد صاحب الزمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خوشبختانه ارسال برخی آزمایش‌ها به خارج از کشور کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر بیشتر تست‌های آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌ها تعریف شده‌اند و تمام آنها در داخل کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل نبود دانش برخی از تکنیک‌های آزمایشگاهی بویژه بیماری‌های ژنتیکی و همچنین نبود کیت مناسب، انجام آزمایش در داخل کشور مقرون به صرفه نیست و نمونه باید به خارج از کشور ارسال شود که البته ارسال آن به خارج از کشور با تایید و صلاحیت آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی افزود: تست‌های آزمایشگاهی به کشورهای اروپایی مانند کانادا و آلمان ارسال می‌شود و درصد خطای گزارش‌های نهادهای آزمایشگاهی خارج از کشور صفر است.

صاحب الزمانی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت باید نظارت بیشتری در تعرفه ارسال نمونه تست آزمایشگاهی به خارج از کشور داشته باشد، گفت: متاسفانه برخی از آزمایشگاه‌ها به علت نبود تعرفه ثابت و عدم آگاهی مردم، هزینه‌های گزافی از بیمار جهت ارسال نمونه به خارج از کشور اخذ می‌کنند که این نوع هزینه‌ها به ضرر بیمار است.

این عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در پایان با بیان اینکه علوم آزمایشگاهی در این سال‌ها در کشور بسیار پیشرفت کرده و توسعه یافته است، افزود: برای تمام بیماری‌ها یک تست آزمایشگاهی مشخص طراحی شده و بسیار به ندرت تستی به عنوان نمونه به خارج از کشور ارجاع داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha