دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در قانون برنامه چهارم توسعه آموزش‌وپرورش تا پایان دوره راهنمایی اجباری دیده شده بود گفت: متاسفانه این برنامه خوب اجرا نشد.

سلامت نیوز: وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در قانون برنامه چهارم توسعه آموزش‌وپرورش تا پایان دوره راهنمایی اجباری دیده شده بود گفت: متاسفانه این برنامه خوب اجرا نشد.

نیت ما این است که امسال چون محمل قانونی نداریم از طریق تشویق خانواده‌ها این کار را انجام دهیم و به‌ویژه این برنامه را در مناطق روستایی و به ویژه دانش‌آموزان دختر پیگیری کنیم. علی‌اصغر فانی افزود: در برنامه ششم توسعه که به تدریج پیش‌نویس آن در حال آماده‌سازی است، حتما تحصیلات را تا پایان دوره اول متوسطه (کلاس نهم) اجباری خواهیم کرد. یقین داریم زمینه‌های لازم برای این موضوع در دولت و مجلس فراهم است و تصویب خواهد شد. او با بیان اینکه مشوق‌ها برای خانواده‌ها معنوی هستند گفت: تصور می‌کنم این اقدام شروع خوبی برای انسداد مبادی بی‌سوادی باشد.

به گزارش ایسنا، فانی همچنین گفت: شاهد هستیم برخی از کلاس اولی‌ها وقتی در روز اول مدرسه از مادرشان جدا می‌شوند بی‌قراری می‌کنند به همین دلیل جشن آغاز سال تحصیلی کلاس اولی‌ها جدا از سایر مقاطع برگزار می‌شود و حتی مادرها می‌توانند در صورت تمایل با فرزندانشان در کلاس درس حضور یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha