معاون درمان وزیر بهداشت گفت: یکی از ارکان طرح تحول سلامت این است که هیچ بیماری برای خرید دارو و لوازم پزشکی از بیمارستان دولتی بیرون نرود و اکنون در ۱۰۰درصد مراکز دولتی این رکن اساسی اجرا می‌شود.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: یکی از ارکان طرح تحول سلامت این است که هیچ بیماری برای خرید دارو و لوازم پزشکی از بیمارستان دولتی بیرون نرود و اکنون در ۱۰۰درصد مراکز دولتی این رکن اساسی اجرا می‌شود.

محمد آقاجانی در گفت و گو با فارس افزود: طرح تحول سلامت دو رکن اساسی دارد یکی کاهش هزینه‌های مردم دوم افزایش کیفیت خدمات نظام سلامت، در مورد کاهش هزینه‌های مردم به هدف مورد نظر رسیده‌ایم و اکنون مردم حداکثر بین 5 تا 10 درصد هزینه‌های بستری را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از تأکیدات وزارت بهداشت به همه بیمارستانهای دولتی که زیر نظر دانشگاههای علوم پزشکی هستند این است که هیچ بیمار بستری نباید برای تهیه دارو یا ملزومات پزشکی اعم از لوازم جراحی یا غیر آن و نیز برای آ‌زمایش و تصویربرداری به خارج از بیمارستان و خارج از بخش دولتی ارجاع داده شود و به خارج از بیمارستان دولتی هدایت شود.

آقاجانی گفت: طی یک ماه گذشته ارزیابی طرح تحول سلامت در 300 بیمارستان دولتی انجام شد و اکنون می‌توانیم قاطعانه بگوییم تقریباً 100درصد بیمارستانهای دولتی این دستور را اجرا می‌کنند و هیچ بیماری برای آزمایش، تصویربرداری، دارو یا وسیله پزشکی به خارج از بیمارستان دولتی هدایت نمی‌شود مگر موارد استثنایی که تخلف است و مردم می‌توانند موارد تخلف را در شهرستانها به شماره 1590 اطلاع دهند یا به 20001590 ستاد وزارت بهداشت گزارش کنند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: به هر حال سالانه 8 میلیون مراجعه به بیماستانهای دولتی داریم و در این بین ممکن است تخلفی هم صورت گیرد اما این تخلفات استثناست.

وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است برخی شرکتهای تجهیزات پزشکی به خاطر بدهی بیماستانها از ارائه لوازم مورد نیاز بیماران خودداری کنند به خصوص اینکه اکنون حجم مراجعات بیشتر شده است، گفت: چنین مسئله‌ای وجود ندارد، بدهی بیماستانها به شرکتهای تجهیزات پزشکی به سرعت و حداکثر ظرف 2 ماه پرداخت می شود و اگر بدهی معوقه مانده باشد مربوط به سال گذشته است.

آقاجانی در مورد رقم بدهی وزارت بهداشت به شرکتهای تجهیزات پزشکی گفت: رقم دقیق آن را نمی‌دانم اما هر چه هست مربوط به امسال و بعد از اجرای طرح تحول سلامت نیست و اکنون بهترین تجهیزات پزشکی که مورد تأیید سازمان غذا و دارو هستند به سرعت در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و هزینه اضافی نیز از بیماران اخذ نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha