دبیرکل خانه پرستار از نادیده گرفتن پرستاران در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت انتقاد کرد.

نادیده گرفتن پرستاران در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار از نادیده گرفتن پرستاران در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت انتقاد کرد.

محمد شریف مقدم در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با جایگاه پرستاران در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت گفت: وزارت بهداشت به دلیل اینکه می‌خواهد خدمات بهداشتی و درمانی را بالا ببرد و رضایت مردم را جلب کند، بودجه‌های کلانی از دولت می‌گیرد اما انتقاداتی در خصوص هزینه کرد این بودجه‌ها وجود دارد.

دبیرکل خانه پرستار مقدار بودجه‌ای که در مرحله سوم تحول نظام سلامت اختصاص داده شده را هزارو پانصد میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: به بهانه اینکه یکسری از پزشکان به دلیل غیرواقعی و کم بودن تعرفه‌ها زیرمیزی دریافت می‌کنند، برای از بین بردن پددیده زیرمیزی، به نظر می‌آید تصمیم دارند، تعرفه پزشکان را بالا ببرند.

شریف مقدم گفت: ۷ درصد کارکنان وزارت بهداشت را پزشکان هیات علمی تشکیل می‌دهند و ۹۳ درصد بقیه شامل کارکنان دیگر نظیر پرستاران، پیراپزشکان، آزمایشگاهیان، پزشکان عمومی و فیزیوتراپ‌ها و کارکنان اداری هستند اما بخش زیادی از بودجه به سمت این ۷ درصد، سرازیر می‌شود.

دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه در این طرح عدالت در پرداخت‌ها رعایت نشده، تصریح کرد: اختلاف در پرداخت‌ها بیشتر شده و پرستاران از این وضعیت راضی نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha