دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 122826

خواص فراوان و ترکیب‌های بسیار مفید و مغذی موجود در تخم‌مرغ مانند انواع املاح، پروتئین، آهن، روی و... باعث می‌شود مصرف متعادل آن را به بیماران مبتلا به ناراحتی‌های سینه، معده، روده، کلیه و مثانه توصیه کنیم.

سلامت نیوز: خواص فراوان و ترکیب‌های بسیار مفید و مغذی موجود در تخم‌مرغ مانند انواع املاح، پروتئین، آهن، روی و... باعث می‌شود مصرف متعادل آن را به بیماران مبتلا به ناراحتی‌های سینه، معده، روده، کلیه و مثانه توصیه کنیم.

دکتر غلامرضا کردافشاری/ عضو هیات‌علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفته نامه سلامت نوشت: تخم‌مرغ، از نظر طب سنتی جزو گروه گوشت‌ها طبقه‌بندی می‌شود و دارای 2 مزاج مختلف است؛ زرده تخم‌مرغ، مزاج گرم و سفیده آن مزاج سردی دارد. از این رو، نمک و ادویه‌های گرم مختلفی مانند انواع فلفل،‌ آویشن، زیره، زنجبیل یا دارچین جزو مصلح‌های آن به شمار می‌روند.

زرده عسلی تخم‌مرغ، از نظر طب سنتی، برای افرادی که به ‌هر دلیلی خون زیادی از دست داده‌اند، بسیار مفید خواهدبود. از طرف دیگر، زرده تخم‌مرغ جزو خوراکی‌های مغذی محسوب می‌شود که خواص دیگری مانند تقویت‌کننده قلب و مغز و افزایش‌دهنده‌ نیروی جنسی هم دارد. خواص فراوان و ترکیب‌های بسیار مفید و مغذی موجود در تخم‌مرغ مانند انواع املاح، پروتئین، آهن، روی و... باعث می‌شود مصرف متعادل آن را به بیماران مبتلا به ناراحتی‌های سینه، معده، روده، کلیه و مثانه توصیه کنیم.

البته زیاده‌روی در مصرف هیچ‌‌کدام از خوراکی‌های طبیعی، تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود و تخم‌مرغ هم از این قاعده مستثنی نیست. بد نیست بدانید که زیاده‌روی در مصرف این ماده مغذی و پرانرژی می‌تواند عوارضی مانند ابتلا به سنگ کلیه و برخی بیماری‌های پوستی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha