سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتظار وزارت بهداشت، حمایت موثرتر تولیدکنندگان مواد غذایی و پروتئینی از سلامت مردم است.انتظار وزارت بهداشت حمایت موثرتر تولیدکنندگان مواد غذایی از سلامت مردم است .

به گزارش سلامت نیوزدکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» افزود: وزارت بهداشت برای حذف روغن پالم موجود در برخی مواد لبنی، توقع همکاری و حمایت های بیشتری از سوی جامعه دامپزشکی و تولیدکنندگان در این بخش را داشت.
وی خاطرنشان کرد: انتظار وزارت بهداشت حمایت موثرتر تولیدکنندگان مواد غذایی و پروتئینی از سلامت مردم است و لازم است باقیمانده سموم و ذخایر آنتی بیوتیکی در برخی مواد گوشتی حذف شود.


** تاکید بر همکاری های بین بخشی 
هاشمی با تاکید بر ضرورت همکاری های بین بخشی میان وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی گفت: همکاری های عمیق تر و بیشتر، موجب افزایش امنیت غذایی، ارتقا سلامت افراد جامعه، کاهش بار بیماری ها و افزایش طول عمر افراد جامعه خواهد شد.


وزیر بهداشت افزود: برای رسیدن به سلامت جامعه باید نگاه سیاستمداران و دولت، دامداران و مردم به جامعه دامپزشکی تغییر یابد.
هاشمی با بیان اینکه اکنون نظارت بر کشتارگاه ها، مراکز دامی و تولید بخش مواد غذایی بر عهده خود تولیدکنندگان است، گفت: باید بخش نظارت و تولید دو قسمت جدا از هم باشند تا نظارت ها بهتر صورت گیرد که لازم است دولت و مجلس جهت جداسازی این دو بخش از هم، حمایت های لازم را داشته باشند.


** معیشت تولیدکنندگان نباید مانع نظارت درست بر آنها شود 
وی ادامه داد: نباید معیشت تولیدکنندگان مانع نظارت درست بر آنها شود، بنابراین لازم است افرادی جهت نظارت بر کشتارگاه ها، مراکز دامی و مراکز تولید مواد غذایی به کار گرفته شوند. 
هاشمی همچنین با اشاره به وجود بیماری های مشترک انسان و دام و تغییر سیمای بیماری ها گفت: باید همکاری های بین بخشی میان پزشکان و دامپزشکان نسبت به گذشته پررنگ تر شود تا بتوانیم این نوع بیماری ها را کنترل و ریشه کن کنیم.
وی همچنین بیشترین عامل مرگ ومیر در افراد جامعه را تغییر در سبک زندگی آنان بیان کرد و افزود: دامداران، تولیدکنندگان مواد غذایی و دامپزشکان با اصلاح تغذیه دام و اصلاح تولید مواد غذایی می توانند در پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری ها نقش ویژه ای داشته باشند. 
هاشمی ادامه داد: برای اینکه جامعه دامپزشکی بخواهد به رشد بیشتری برسد باید در محیط های علمی و آکادمی نقش ویژه و موثرتری را ایفا کند.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن ابراز خشنودی از اینکه دولت، سلامت را به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها در دستور کار خود قرار داده است، افزود: این فرصت خوبی است تا وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی به منظور کاهش و رفع برخی مشکلات مردم در حوزه امنیت غذایی، تعامل بیشتری داشته باشند. 
وی با اشاره به همکاری های اثر بخش میان سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرچه این همکاری ها عمیق تر و بیشتر شود، باعث افزایش امنیت غذایی، ارتقاء سلامت افراد جامعه، کاهش بار بیماری ها و افزایش طول عمر افراد خواهد شد.
هاشمی از آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری و حمایت از دامپزشکان و وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: از آنجا که وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی دو دستگاه مرتبط با یکدیگر هستند و ماموریت های مشترکی دارند، وزارت بهداشت از هیچ همکاری و همراهی در جهت موثرتر و بهتر شدن فعالیت های این وزارتخانه دریغ نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha