سلامت نیوز :مدیر كل دفتر ارزیابی فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت گفت: با ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت پرداخت های غیر متعارف به دلیل ساماندهی خدمات سلامت رفع و مردم به راحتی می توانند از خدمات شناسنامه دار با نرخ مشخص استفاده کنند.


علیرضا اولیایی منش، مدیر كل دفتر ارزیابی فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت با بیان این که رونمایی از کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت کاری بود که نظام سلامت سه دهه منتظر آن بود، گفت: حدود یک دهه کار کارشناسی پشت سر کتاب ارزش گذاری خدمات نسبی سلامت بود که بالاخره بعد از یک دهه و دو الی سه بار تلاش ناموفق، هفته گذشته به نتیجه رسید و به سراسر کشور ابلاغ شد.


وی ادامه داد: ضرورت ابلاغ این کتاب این بود که خدمات پزشکی به شدت از 30 سال گذشته متحول شده و خدمات متنوع و جدیدی اضافه شده بود. همچنین ورودی های جدیدی به حوزه درمان کشور اضافه شدند. تعاملات با سازمان های بیمه و پوشش خدماتی آن ها عوض شده بود و تعادل بین رشته های مختلف به هم خورده بوده. از این رو، تلاشی که انجام شد با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به نتیجه رسید و امیدواریم مردم هم از آن بهره مند شود.


وی با بیان این که یکهزار و 700 خدمت جدید به خدمات سلامت اضافه شده بودند که تا به حال سرگردان بوده است، ادامه داد: مردم نمی دانستند خدمات در چه چارچوبی باید ارائه شود. همچنین حدود 300 خدمت جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت. بسیاری از نابسامانی های حوزه بهداشت و درمان کشور توسط این کتاب برطرف و باعث می شود پرداخت های غیر متعارف به دلیل این ساماندهی برطرف شود طوری باشد که مردم به راحتی بتوانند از خدمات شناسنامه دار و مشخص و نرخ مشخص استفاده کنند.


مدیر كل دفتر ارزیابی فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت در پایان اظهارکرد: این کتاب پرداخت های جیب مردم را کاهش می دهد و باعث می شود مردم حمایت مالی بیشتری را از طرف دولت دریافت کنند. در حقیقت این گام سوم طرح تحول نظام سلامت و مکمل روش ما قبلی است که خوشبختانه همه گروه های پزشکی از ابلاغ کتاب استقبال و انجمن های تخصصی کشور کتاب را مهر و امضاءکردند. همچنین سازمان های بیمه گر، دست اندرکاران حوزه سلامت حمایت و پشتیبانی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha