سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی داروی «آکینزئو» را برای درمان استفراغ و حالت تهوع ناشی از شیمی‌درمانی تایید کرد.

سلامت نیوز: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی داروی «آکینزئو» را برای درمان استفراغ و حالت تهوع ناشی از شیمی‌درمانی تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی ترکیبی آکینزئو (نتوپیتنت و پالونوسترون) برای درمان حالت تهوع و استفراغ در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی قرار دارند موثر است.

«جولی بیتز»، مدیر دفتر ارزیابی دارو در مرکز تحقیقات و ارزیابی داروی سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: تولیدات مراقبتی حمایتی همچون آکینزئو به بیماران مبتلا به سرطان که از عوارض جانبی شیمی درمانی رنج می‌برند کمک می‌کند تا کمتر مشکل پیدا کنند. این دارو که به تازگی مورد تایید قرار گرفته حاوی داروهای ضدتهوع نتوپیتنت و پالونوسترون است که شش سال پیش به منظور درمان حالت تهوع و استفراغ مورد تایید قرار گرفته بودند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، ارزیابی دو بررسی آزمایشگاهی روی 1720 نفر حاکی از تاثیر بیشتر داروی آکینزئو در پیشگیری از این نوع عارضه جانبی شیمی درمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha