مشاور وزیر بهداشت از الزام تمام مدیران عامل بیمارستانهای خصوصی به نصب دستورالعمل چگونگی پرداخت هزینه های درمانی بیماران در واحد ترخیص بیمارستانها خبر داد.

سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت از الزام تمام مدیران عامل بیمارستانهای خصوصی به نصب دستورالعمل چگونگی پرداخت هزینه های درمانی بیماران در واحد ترخیص بیمارستانها خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت سید محمود طباطبایی در جلسه مشترک وزیر بهداشت با مدیران عامل بیمه مرکزی و شرکت های بیمه تجاری گفت: در این دستورالعمل که در سردر واحدهای ترخیص و اتاق های بیمارستانهای خصوصی نصب شده است به بیماران اعلام شده است که باید تمام وجوه پرداختی در داخل بیمارستان صورت گیرد و حق پرداخت هیچ گونه وجهی بیرون از بیمارستان را ندارند و هیچکس نیز حق مطالبه وجهی خارج از تعرفه مشخص شده در بیمارستان را  ندارد.

 

طباطبایی در عین حال از مدیران عامل بیمه ها و شرکت های بیمه های تجاری خواست هنگام ارائه معرفینامه به بیماران، «تذکری» را بر روی معرفینامه‌ها ضمیمه نمایند که بیمار حق پرداخت هیچ گونه وجهی خارج از تعرفه را ندارد.

 

وی تصریح کرد: مدیران عامل بیمه‌ها به همه شرکتهای بیمه‌ای تحت پوشش خود، دستور الصاق چنین تذکری را صادر کنند.

 

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی گفت: اگر این موضوع جدی گرفته شود، آن درصد قلیلی از پزشکان که خطا می‌کنند محدود خواهند شد.

 

وی یادآور شد: اگر همه در این زمینه همکاری کنند، جلوی دریافت‌های غیرمتعارف نیز با عدم مراجعه بیماران به پزشکان جهت پرداخت اضافی، گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha