جلسه رابطین سازمان نظام پرستاری با حضور نمایندگان پرستاری بیمارستانهای شهر تهران، روز یکشنبه در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

سلامت نیوز: جلسه رابطین سازمان نظام پرستاری با حضور نمایندگان پرستاری بیمارستانهای شهر تهران، روز یکشنبه در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یعقوب قدسیان رئیس هیئتمدیره نظام پرستاری تهران گفت: این جلسه با محوریت بحث ارزش گذاری نسبی خدمات پزشکی ( تعرفه های پزشکی) تشکیل شد.

وی با انتقاد از برخی سیاستهای وزارت بهداشت گفت: متاسفانه الگوهای اولیه نامناسبی مبنای کار وزارت بهداشت  قرار گرفته است. به طوریکه برخی ابعاد این الگوها که هم نوا با منافع گروه پزشکی است به اجرا در می آید و مابقی ابعاد آن که می تواند شامل حال سایر گروه ها شود، مسکوت می ماند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: دولت فعلی تصمیم دارد در حوزه درمان به مردم خدمت رسانی کند که این اتفاق مبارکی ست اما در این میان شاهد برخی رذالت ها و انحرافات هستیم که بر جامعه بصیر پیراپزشک و پرستاران  پوشیده نیست.

وی با انتقاد از خلف وعده مسئولان وزارت بهداشت گفت: چندی پیش معاون درمان وزارت بهداشت برای عوام فریبی از افزایش 40 درصدی درآمد پرستاران خبر داد. اما واقعیت این است که این مطلب به هیچ عنوان حقیقت نداشت و در واقع هیچ تغییری در درآمد پرستاران صورت نگرفت.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری گفت: افزایش 2.5 برابری تعرفه خدمات پزشکی برای همه پزشکان کاری غیر منطقی به نظر می رسد چراکه به اذعان مسئولین، این افزایش تعرفه ها با هدف مقابله با اخذ زیر میزی(که اسم آن را توافق بین پزشک و بیمار گذاشته اند) صورت گرفته است و حال آنکه به ادعای خود این مسئولین تنها 5 درصد پزشکان متخصص اقدام به دریافت زیر میزی از بیماران خود می کنند. پس به چه دلیل برای همه پزشکان قیمت تعرفه ها را افزوده اند؟

وی در ادامه با اشاره به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: امروز مطالبه فعلی همه ما، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است تا پرستاران به حقوق اصلی خود دست یابند. همچنین به دلیل عدم اجرای این قانون، طرح استیضاح وزیر بهداشت به دلیل استنکاف از اجرای قانون، با کمک نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در دست اقدام است.

قدسیان در ادامه خطاب به رابطین بیمارستان های شهر تهران گفت:  اقدام دیگر ما تهیه فهرستی از وظایف و خدمات پزشکان است که توسط پرستاران انجام می شود. قصد داریم تا در یک اقدام سراسری پرستاران در تمام مراکز درمانی سطح کشور از انجام این وظایف که در شرح وظایف پزشکان آمده است خودداری کنند و تنها وظایف قانونی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تنها نماینده رسمی پرستاران تهران بزرگ، هیئت مدیره نظام پرستاری تهران است گفت: مواضع پرستاران شهر تهران تنها از تریبون این هیئت مدیره مطرح می شود و هرگونه اعلام موضع دیگری مورد تایید این مرکز نیست.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: از پرستاران می خواهم تا با همت جمعی و وحدت رویه، در مسیر رفع تبعیض ها و رسیدن به حقوق حقه خود حرکت نمایند.

قدسیان در پایان خاطر نشان کرد: ما تابع ولایت فقیه و منویات مقام معظم رهبری هستیم و تمامی اقدامات این هیئت مدیره در برابر زیاده خواهی و انحصار طلبی در وزارت بهداشت بوده و امیدوارم شرایط به نحوی پیش رود که مجبور به اقداماتی مانند تجمع و عکس العملهای شدیدتر نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha