دبیرکل خانه پرستار درباره بیانیه برخی مدیران پرستاری مبنی بر موافقت با اجرای برنامه تحول نظام سلامت گفت:این افراد جایگاهی در پرستاری ندارند و موافقت‌هایی که اعلام می‌کنند حرف‌هایی است که وزارت بهداشت آنها را وادار به زدن آن می‌کند.

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار درباره بیانیه برخی مدیران پرستاری مبنی بر موافقت با اجرای برنامه تحول نظام سلامت گفت:این افراد جایگاهی در پرستاری ندارند و موافقت‌هایی که اعلام می‌کنند حرف‌هایی است که وزارت بهداشت آنها را وادار به زدن آن می‌کند.

محمد شریفی مقدم در گفت‌و‌گو با آنا در پاسخ به این سوال که ما روزانه شاهد بیانیه‌هایی از سوی مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر موافقت با اجرای طرح تحول نظام هستیم بنابراین نامه اخیر شما به رئیس جمهوری از سوی کدام دسته از پرستاران است؟ گفت: سخنگوی واقعی حرفه پرستاری سازمان نظام پرستاری و تشکل پرستاری است اما متاسفانه بیشتر این موافقت‌ها از سوی اعضای هیات‌های علمی و مدیران پرستاری اعلام می‌شود در صورتی که این افراد در پایگاه پرستاری هیچ جایگاهی ندارند.

وی افزود: به طور کلی حدود هزار نفر عضو هیات‌ علمی هستند، این در حالی است که جامعه پرستاری متشکل از 150 هزار پرستار است که 99 درصد از این جمعیت پرستاران بالین هستند و عمده مخالفت‌ها برای اجرای مرحله سوم برنامه تحول نظام سلامت از سوی پرستاران بالین اعلام می‌شود.

دبیر کل خانه پرستار با بیان اینکه متاسفانه مدیران پرستاری تحت تاثیر جنگ تبلیغاتی قرار گرفته‌اند گفت: بسیاری از این سخنان و موافقت‌هایی که برای اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت از سوی مدیران پرستاری اعلام می‌شود حرف‌هایی است که وزارت بهداشت آنها را به بیان این مطالب تحمیل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: وزارت بهداشت از پرستاران علیه خود آنها استفاده می‌کند و با اجبار کردن مدیران پرستاری به بیان برخی صحبت‌ها موجب فاصله بین این افراد و جامعه پرستاری می‌شود.

شریفی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که در نامه بنده به رئیس جمهوری اعلام شد پرستاران خواستار اجرای بدون قید و شرط قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و برقراری عدالت در پرداخت‌های گروه‌های پزشکی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha