رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران از افت تحصیلی دانش آموزان دچار اختلال شنوایی در مدارس عادی خبر داد.

سعید فراهانی در گفتگو بامهر: به طرح سنجش نوآموزان که چند سالی است از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اجرا می شود ، اشاره کرد و افزود: قاعدتا بر اساس این طرح نباید دانش آموزی با افت شنوایی وارد مدارس عادی شود.

وی تصریح کرد: البته آزمون های غربالگری معمولا به طور صد درصد دقیق نیست و ممکن است برخی کودکان از این غربال عبور کنند بدون اینکه متوجه بروز اختلال در سلامت آنها بشویم.

فراهانی در عین حال تاکید کرد: ولی دقیق نبودن غربالگری نمی تواند اساس طرح سنجش را خدشه دار کند ، چون امکان اینکه تک تک دانش آموزان را در کلینیک های شنوایی معاینه کرد، وجود ندارد.

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران در ادامه از افت تحصیلی دانش آموزانی که با دچار اختلال شنوایی هستند و در مدارس عادی حضور دارند ، خبر داد و افزود: این مسئله باعث می شود که اولیاء مدارس نسبت به این موضوع بی توجه بوده و این قبیل دانش آموزان را بچه هایی تنبل و بازیگوش تلقی کنند.

وی از اثرات روحی و روانی و اجتماعی حاصل از افت تحصیلی به عنوان دیگر پیامدهای عدم تشخیص افت شنوایی دانش آموزان در مدارس عادی نام برد و گفت: این وضعیت باعث می شود چنین دانش آموزانی از لحاظ هوشی و درک اجتماعی در سطح پایین تری نسبت به سایر همسالان خود قرار بگیرند و رشد پیدا نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha