شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12521

معاون بیماری‌های غیرواگیر مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت از بررسی سالیانه عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر اعم از چاقی، پرفشاری خون، كاهش فعالیت فیزیكی، ‌استعمال دخانیات و ‌دیابت در قالب نظام كشوری مراقبت از بیماری‌های غیر واگیر خبر داد و گفت: براساس نتایج نهایی بررسی سال گذشته، دیابت به عنوان یك عامل خطر نسبت به سه سال پیش افزایش داشته است.

دكتر مهرداد حق ازلی در گفت و گو با ایسنا با بیان این كه سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های كشوری بر اساس نتایج این بررسی‌ها به انجام می‌رسد، اظهار كرد: براین اساس برنامه جامع قلب و عروق در 9 استان كشور و برنامه جامع كنترل سرطان‌های قابل پیشگیری نظیر سرطان كولون و پستان بانوان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این نظام با همكاری شركت پست به صورت تصادفی افراد مورد مطالعه انتخاب می‌شوند و با پر كردن پرسش‌نامه‌ای عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر شناسایی می‌شوند.

دكتر حق ازلی با بیان این كه در سال پیش از هراستان یك‌ هزار نفر در قالب این نظام مورد مطالعه قرار گرفتند، افزود: بدین ترتیب با بررسی 30 هزار نفر دریافتیم كه شیوع دیابت نسبت به سه سال گذشته افزایش داشته و ایرانیان از میزان فعالیت فیزیكی مناسبی برخوردار نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha