رئیس انستیتو پاستور ایران با عنوان این مطلب که انتشار گاز سمی در زاهدان اولین حادثه شیمیایی از این نوع در کشور به شمار می آید، تاکید کرد: شناسایی دقیق و سریع منبع پخش آلودگی، عامل ایجاد کننده مسمومیت و راههای خنثی سازی و درمان آن یکی از افتخارات نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران است.

سلامت نیوز: رئیس انستیتو پاستور ایران با عنوان این مطلب که انتشار گاز سمی در زاهدان اولین حادثه شیمیایی از این نوع در کشور به شمار می آید، تاکید کرد: شناسایی دقیق و سریع منبع پخش آلودگی، عامل ایجاد کننده مسمومیت و راههای خنثی سازی و درمان آن یکی از افتخارات نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مصطفی قانعی با تاکید بر احتمال وقوع حوادث مرتبط با اهمال افراد در هر نقطه از دنیا، افزود: لازم است تا تجارب حاصل از مدیریت این حادثه به عنوان یک تجربه ارزشمند در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

وی در جریان سفر چند ساعته اش به زاهدان از مراکز درمانی این شهر بازدید و از نزدیک از روند انجام اقدامات تشخیصی و درمانی به مسمومین مطلع شد.

به گفته قانعی، این حادثه غیر مترقبه، منطقه ای مسکونی با جمعیت حدود 200 هزار نفر را متاثر کرده و ظرفیت عظیمی از نظام بهداشت و درمان را در چند روز اخیر به خود اختصاص داده است.

وی با اظهار خرسندی از این که با ارائه خدمات مناسب درمانی شاهد هیچگونه تلفات جانی نبوده ایم، گفت: نگرانی عمومی و فشار روانی حاصل از وقوع بروز این حادثه نیز برای نظام سلامت قابل چشم پوشی و اغماض نیست .

قانعی که در ساعات پایانی شب گذشته در جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان شرکت کرده بود، گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه، با افرادی که سلامت دیگران را به مخاطره می اندازند به صورت حقوقی و قانونی برخورد می شود و لازم است تا پیگیری های قضایی با هدف پیشگیری از وقوع حوادث مشابه لازم تا حصول نتیجه و شناسایی مقصران اصلی حادثه استمرار یابد.

انستیتو پاستور ایران یکی از معتبرترین مراکز علمی پژوهشی در دنیاست و با برخورداری از نیروهای  تخصصی و امکانات و تجهیزات روز دنیا در امر انجام تحقیقات پایه و کابردی در زمینه تشخیص بیماری های مختلف و ارایه روشهای کنترل، انجام تحقیقات پایه و کاربردی در مورد ساخت محصولات یولوژیک و آزمایشگاهی و پرورش حیوانات آزمایشگاهی، انجام تحقیقات در زمینه علوم پایه پزشکی، برگزاری واحدهای عملی مستقل در زمینه های مختلف تخصصی و انجام پروژه های تحقیقاتی و آموزشی مشترک با مراکز مشابه در داخل و خارج از ایران فعالیت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha