محققان ایتالیایی اعلام کردند که مصرف روزانه مقدار معینی از شکلات تیره می تواند از بروز بیماریهای قلبی - عروقی جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کاتولیک موفق به کشف رابطه میزان علائم بیماریهای قلبی با مصرف روزانه شکلات تیره شدند.

این گروه موفق به یافتن رابطه میان پروتئین فعال C که عامل ایجاد التهابات و بروز بیماری های قلبی عروقی در بدن انسان است و میزان شکلات روزانه ای که افراد مورد مصرف قرار می دهند، شدند. به این معنی که از میان 11 هزار نفر از افراد مورد آزمایش ‌4 هزار و 849 نفر از آنها در وضعیت جسمانی مناسب بوده و هیچ یک از علایم بیماری از قبیل کلسترول و فشار خون در آنها مشاهده نشد. در میان این 4 هزار نفر، هزار و 317 نفر از شکلات استفاده نکرده و 824 نفر از آنها تنها شکلات تیره را مورد استفاده قرار می دادند.
محققان با مشاهده این آمار، مطالعه بر روی احتمال تاثیر آنتی اکسیدان هایی که در دانه های کاکائو به وفور یافت می شوند بر روی مناطق ملتهب بدن را آغاز کرده و مشاهده کردند افرادی که دارای مصرف روزانه میزان متعادلی از شکلات تیره هستند دارای میزان کمتری از پروتئین فعال C بوده و به زبانی دیگر مناطق التهاب در بدن آنها با 17 درصد کاهش رو به رو شده است.

به گفته دانشمندان میزان کاهش 17 درصدی این مناطق در بدن انسان شاید به نظر چشمگیر نیاید اما می تواند میزان بیماریهای عروقی و قلبی را به اندازه یک سوم در زنان و یک چهارم در مردان با کاهش رو به رو کند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی،‌ میزان مصرف این ماده غذایی نکته مهمی است که باید برای کاهش آثار این بیماریها مورد توجه قرار داد. طبق بررسیهای به عمل آمده مصرف روزانه تنها 6.7 گرم شکلات تیره تاثیر گذار بوده و افزایش این مقدار تاثیر آن را از بین خواهد برد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha