ایران به جمع تولید كنندگان داروی سوپر انم ( ایمی پنم سیلاستاتین ) پیوست.

دكتر غلامحسین فرزندی ، مدیرعامل شركت تولیدكننده این دارو در این باره گفت: این دارو با هدف درمان عفونت های مقاوم به دیگر آنتی بیوتیك ها به ویژه عفونت های بیمارستانی مقاوم و سپتی سمی با تلاش متخصصان داخل كشور به تولید انبوه رسید و وارد بازار دارویی ایران شد.

وی افزود: مجوز تولید و توزیع این فرآورده دارویی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صادر كرده كه قیمت هر ویال آن 25 درصد كمتر از مشابه خارجی آن است.

فرزندی با ابراز خرسندی از این كه تولید داروی سوپرانم در جهت اهداف سال نوآوری و شكوفایی صورت پذیرفته است گفت: با كاهش قیمت علاوه بر آنكه از هزینه های درمانی نیز كم می شود، از خروج ارز از كشور نیز جلوگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: آنتی بیوتیك سوپرانم 500 میلی گرمی از دسته دارویی بتالاكتام ها ست كه به عنوان یك داروی باكتریوسید بر طیف گسترده ای از میكرو ارگانیسم های گرم مثبت، گرم منفی، بی هوازی ها و بسیاری از باكتری های مقاوم مؤثر است.

فرزندی تصریح كرد: محققان بخش تحقیق و توسعه شركت داروسازی اكسیر با توجه به مقاومت های دارویی موجود در كشور و نیاز بیماران كه مصرف سالانه آن 954 هزار ویال است، به تولید این دارو در كشور اقدام كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha