یک جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: مواد غذایی حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان بخصوص ویتامین A، E وCسلامت چشم را افزایش می دهند.

دکتر شاهرخ میلان در گفت و گو با ایرنا افزود: مواد غذایی حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان را هویج، عنبه، عدس و کدو حلوایی نارنجی رنگ شامل می شوند.
وی، با بیان اینکه مواد غذایی حاوی "بیوفلاوینوئیدها" نیز در سلامت چشم نقش موثری دارند،‌ اظهار داشت: مواد غذایی حاوی "بیوفلاوینوئیدها" شامل انواع میوه جات قرمز رنگ همچون آلبالو، هندوانه، پرتقال سرخ و شاتوت است.
وی افزود: از انواع سبزیجات اسفناج، جعفری، کاهو و پیازچه برای بینایی و افزایش سلامت چشم موثر می باشند.
این متخصص با اشاره به مواد غذایی دریایی موثر برای بینایی، گفت: میگوی نارنجی، ماهی "سالمون" و انواع خاویار نارنجی رنگ از مواد غذایی دریایی موثر برای بینایی است.
میلان، مصرف امگا 3 را نیز برای بینایی موثر دانست و اظهار داشت: امگا 3 که نوعی روغن مخصوص است معمولا از جگر ماهی تهیه شده و برای سیستم بینایی، قلب و مغز بسیار موثر بوده و در برخی از انواع آجیل همچون بادام هندی و تخم کدو وجود دارد.
وی افزود: مصرف برخی از مواد معدنی بخصوص روی و رژیم غذایی که حاوی میوه جات، سبزیجات تازه، شیر، لبنیات و نیز، غذاهای دریایی باشد نیز در افزایش بینایی موثر است.
وی تغذیه را از عوامل بسیار مهم در سلامت و بینایی چشم دانست و یادآور شد: رعایت نکات تغذیه ای و مصرف مواد غذایی مذکور به میزان 34 درصد سلامت چشم را افزایش می دهد.
وی خاطر نشان کرد: 33 درصد سلامت چشم به عوامل ژنتیک بدن و 33 درصد نیز مربوط به عوامل محیطی و رفتاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha