سازمان جهانی بهداشت (WHO) ارزیابی بیش از 120 شیوه درمانِ ابولا را آغاز کرده اما تاکنون هیچ یک از آنها مورد تایید قرار نگرفته است.

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) ارزیابی بیش از 120 شیوه درمانِ ابولا را آغاز کرده اما تاکنون هیچ یک از آنها مورد تایید قرار نگرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «مارتین فریید» از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت گفت: «لامیوودین» داروی مورد استفاده برای بیماران مبتلا به HIV‌ در درمان پزشک مبتلا به ابولا موثر بوده که بررسی‌های بیشتر روی آن در حال انجام است. هرچند بررسی‌های این سازمان حاکی از آن است که این دارو هیچ تاثیری روی ویروس ابولا ندارد و نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

فریید همچنین افزود: با وجود موفقیت آمیز بودن داروی «زدمپ» در دو نیروی درمانی آمریکایی مبتلا به ابولا، تاثیر مثبت آن هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

به گفته این متخصص تاثیر داروی زدمپ یا دیگر داروهای مورد آزمایش ممکن است در نتیجه مراقبت صحیح از بیماران مبتلا به ابولا باشد یا آنکه پیش از ابتلا تغذیه مناسبی داشته‌اند. از آنجا که این بیماران از داروهای مختلفی مصرف کرده‌اند نمی‌توان به طور قطع در مورد مفید بودن هیچ یک از داروها اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فریید با بیان اینکه در برخی از کشورهای غرب آفریقا از نقره، سلنیوم، چای سبز و نسکافه برای درمان ابولا استفاده می‌شود، گفت: قابل درک است که برخی افراد قصد دارند در این شرایط با ارائه شیوه‌های درمانی مختلف منبع درآمدی برای خود ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha