رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: باید ابتدا درآمد قابل قبولی برای پزشکان عمومی که اکثریت جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند ایجاد کنیم تا این پزشکان هم در روستاها بمانند و هم پزشک خانواده فعال شود.

سلامت در اولویت اول دولت/امید وارم دکتر فرهادی رای بیاورد

سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: باید ابتدا درآمد قابل قبولی برای پزشکان عمومی که اکثریت جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند ایجاد کنیم تا این پزشکان هم در روستاها بمانند و هم پزشک خانواده فعال شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسینعلی شهریاری در همایش سراسری مدیران عامل سلامت استان‌ها ادامه داد: نباید اختلاف بین گروه‌های تخصصی یا اصطلاحا گروه‌های چاقو به دست و گروه‌های داخلی و اطفال اختلاف زیاد باشد و سقف پرداخت پزشکان باید محدودیتی داشته باشد. اما این‌که بدون کار کارشناسی فقط هزینه کنند و کاری در جهت اصلاح صورت نگیرد، باز هم رواج کارهای زیرمیزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه «تعرفه‌های پزشکی باید واقعی شود» افزود: باید اختلافات بین دریافتی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان را کم کنیم. همین‌طور نظارت که یک اصل اساسی است را زیاد کنیم که تخلف صورت نگیرد. اگر این کارها به موازات هم انجام شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که کار خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه دولت سلامت را در اولویت اول خود قرار داده است، اظهار کرد: دکتر هاشمی هم کارهای خوبی در این رستا انجام داده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی علوم گفت: دکتر فرهادی یک دوره وزیر علوم و یک دوره وزیر بهداشت بودند. ایشان آدم اعتدال‌گرایی هستند. با توجه به شناختی که من از ایشان دارم، زیرا یک سال با ایشان در وزارت همکاری می‌کردم، وی آدم منطقی است و امیدوارم در مجلس رای بیاورند.

وی در مورد فیلمی که اخیرا در یکی از بیمارستانهای کشور منتشر شد، گفت: این کار خلاف بوده و باید با افراد متخلف به صورت قانونی و از طریق قوه قضاییه برخورد شود.

شهریاری با تاکید بر اینکه باید از بروز چنین اقداماتی جلوگیری شود، افزود: هیچ فیلمی نباید بدون رضایت بیمار گرفته شود. چنانچه فیلمی هم به منظور آموزش گرفته می‌شود، نباید به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها برسد، زیرا این امر تجسس در زندگی شخصی افراد است و مجازات قابل توجهی دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درما مجلس  درمان مجلس در مورد استخدام نیروها نیز گفت: وزارت بهداشت 85 هزار ردیف خالی دارد که دولت به دلیل کمبود اعتبار مجوز استخدام نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha