رئیس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دبیرخانه آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد ارائه درس تخصصی اختیاری «مقدمه‌ای بر نانوفناوری پزشکی» در دانشگاه آزاد را به تصویب رساند.

دکتر سید مهدی رضایت با بیان اینکه این درس با هدف افزودن دروس مرتبط با علوم و فناوری ‌نانو در رشته ‌های مختلف دانشگاهی و افزایش آگاهی دانشجویان در این زمینه ارئه می شود، گفت: این درس از ترم نخست سال تحصیلی 88-87 در دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان دکتری حرفه ای داروسازی به صورت 2واحد تخصصی اختیاری تدریس می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت فناوری ‌نانو در تمام حوزه های علم و فناوری و نقش مهمی که این فناوری در حوزه سلامت دارد و همچنین لزوم آگاهی دانشجویان با مفاهیم اولیه آن به‌‌خصوص قبل از انجام پایان‌نامه‌های با موضوع فناوری‌نانو، درصدد پیشنهاد این درس برآمدیم.

رضایت ادامه داد: این درس برای دانشجویان پزشکی و کارشناسی ارشد نانوپزشکی مناسب است و پیش‌بینی می‌شود به‌‌ زودی به دروس این رشته ‌ها اضافه شود که هم‌اکنون درحال بررسی است.

رئیس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد معرفی فناوری‌نانو، تعاریف و تقسیم‌بندی فناوری‌نانو، اهمیت نانوپزشکی در حوزه های مختلف داروسازی، دارورسانی هدفمند داروهای نانو متری، تجهیزات پزشکی و تشخیص بیماری، بازار و بازاریابی را از سرفصلهای این درس نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha