رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از مراجعه سرپایی 30 هزار زائر اربعین حسینی به پایگاه‌های بهداشتی و مراکز درمانی مستقر در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران خبر داد.

سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از مراجعه سرپایی 30 هزار زائر اربعین حسینی به پایگاه‌های بهداشتی و مراکز درمانی مستقر در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیر صابری‌نیا با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تامین سلامت زائران اربعین حسینی گفت: 40 دستگاه آمبولانس زمینی و حدود 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس به صورت 24 ساعته در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران ارائه خدمت دارند.

وی افزود: ‌در مرزها پایگاه‌های بهداشتی، رصد بیماری‌های واگیر را انجام داده و تا کنون حدود 30 هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشته‌ایم. همچنین دانشگاه‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، اهواز به صورت صد در صد در آماده‌باش قرار دارند. در مورد تجهیزاتی که کمبود وجود داشت نظیر تجهیزات کمک تنفسی و الکتروشوک به میزان لازم توزیع و تحویل دانشگاه ایلام شده است تا در صورت لزوم خدمات مورد نیاز ارائه شود.

صابری‌نیا گفت: با توجه به حساسیت سلامت زائران، تا پایان هفته خدمات‌مان ادامه داشته و با بازگشت زائران به تدریج خدمات‌مان از حالت بحران به حالت سفید درآمده و به این ترتیب خدمات اورژانس کشور به حالت معمول باز می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha