وزیر بهداشت در سفر خود به استان کردستان از شوخان براخاسی نیز عیادت می کند. یک چشم شوخان درمان شده و هم اکنون وی به مدرسه عادی می رود و بدون نیاز به خط بریل به تحصیل ادامه می دهد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در سفر خود به استان کردستان از شوخان براخاسی نیز عیادت می کند. یک چشم شوخان درمان شده و هم اکنون وی به مدرسه عادی می رود و بدون نیاز به خط بریل به تحصیل ادامه می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شوخان که یک دختربچه‌ای کوچک بود دچار بیماری شده و پس از مراجعه به بیمارستان به دلیل بی‌دقتی پرسنل درمانی پنی سیلین به وی تزریق می‌شود که دچار حساسیت‌های شدید و بروز تاول در بدن این کودک می‌شود.

بر اثر این حادثه شوخان که اهل دیواندره در استان کردستان است چشمان خود را از دست داد و پس از 2.5سال پیگیری درمان در ابتدای سال 93 هاشمی وزیر بهداشت از بیماری وی مطلع شده و شوخان را تحت عمل جراحی چشم قرار می‌دهد. عمل جراحی و درمان شوخان 4 ماه طول کشید و بینایی یک چشم شوخان به او بازگشت.

احمدی‌نیاز وکیل شوخان در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید: به دلیل مساعدت قوه قضاییه احساس، مسئولیت وزیر بهداشت و تعامل خوب رسانه ها در این زمینه بدون اینکه طرح دعاوی انجام شود توانستیم به وضعیت این کودک رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: شوخان هم اکنون در سن هفت سالگی دیگر می‌تواند مانند کودکان عادی درس بخواند چرا که تا قبل از عمل جراحی در مدرسه استثنایی درس می‌خواند اما اکنون بدون کمک گرفتن از خط بریل در مدرسه عادی تحصیل می‌کند.

احمدی‌نیاز گفت: چشم دیگر شوخان هنوز تحت درمان قرار نگرفته و مشخص نیست که چه زمانی درمان روی این چشم‌ آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha