رییس بیمارستان کودکان مفید گفت: بر اساس آمار انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران، حدود 30 درصد کودکان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و از هر 4 کودک ایرانی یک کودک به این مشکل دچار است.

سلامت نیوز: رییس بیمارستان کودکان مفید گفت: بر اساس آمار انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران، حدود 30 درصد کودکان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و از هر 4 کودک ایرانی یک کودک به این مشکل دچار است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،دکتر فرید ایمان زاده امروز در دهمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع طب کودکان افزود :چاقی کودکان به معضل اجتماعی تبدیل شده است.

به گفته وی چاقی در کودکان عوامل مختلفی دارد اما این مسئله بیشتر به سبک زندگی مربوط است .

ایمان زاده درباره عمده ترین دلایل چاقی در کودگان گفت: در جامعه ما پر خوری به یک عارضه تبدیل شده است و به صورت مصرف تغذیه نامناسب خودش را نمایان می کند.

وی توضیح داد: ذخیره کالری در بدن به این صورت است که مصرف بیش از حد با فعالیت همراه نباشد و زمانی که کالری به بدن زیاد برسد و کم خرج شود ایجاد چاقی می کند.

فوق تخصص گوارش و کبد گودکان افزود: چاقی در کودکان ممکن است در اثر مصرف غذاهای پر کالری و چاق کننده مانند فست فودها ، بی تحرکی ،استفاده بیش از حد از رایانه و تلویزیون و تلفن همراه باشد.

به گفته وی چاقی در کودکان می تواند به دلیل پرکاری تیروئید،اختلالات غددی و دیابت رخ دهد.

ایمان زاده درباره عمده راههای پیشگیری از چاقی در کودکان گفت :راههای پیشگیری از این نوع چاقی ها فعالیت بدنی و تحرک است. کسانی که تیروئید و بیماریهای هیپوتالاموس و بیماریهای مرتبط با غدد دارند و همچنین پرخوریهای روانی عوامل مهم چاقی هستند که با تشخیص به موقع و درمان زودهنگام می توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

دبیرعلمی دهمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع طب کودکان با بیان اینکه چاقی بیماری نیست که سن خاصی برای پیشگیری از آن توصیه شود گفت: واقعا چاقی معضلی نیست که بتوانیم برای درمان آن بهترین سن و بدترین سن پیشگیری از آن را پیش بیتی کنیم.

وی ادامه داد: هر بیمار بستگی به نوع بیماری ، شرایط درمانی خاصی را می طلبد کسانی که بیماریهای ارثی دارند نیز باید از نظر ژنتیک مورد بررسی قرار بگیرند.

دهمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع طب کودکان در روزهای 25 تا 28 آذر در تالار قائم بیمارستان مفید در حال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha