سلامت نیوز:قم- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در حوزه بهداشت و درمان کاهش هزینه‌های مردم است، گفت: در این راستا رابطه مالی بین پزشک و مریض نیز در حال اصلاح است.

به گزارش مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر پنج شنبه در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشت: دولت در این دوره در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام داده است و این فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف بهداشت و درمان و پیشگیری بوده است.

وی ابراز داشت: امیدواریم با توجه به رویکرد دولت در خصوص توجه جدی به بخش درمان و سلامت شاهد جبران عقب افتادگی‌ها و رفع مشکلات بخصوص در مناطق محروم کشور باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه با تأکید ریاست جمهور بودجه لازم به بخش بهداشت و درمان در بودجه پیشنهادی سال ۹۴ اختصاص داده شده است که این امر در ادامه اجرای برنامه‌های وزارتخانه بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در خصوص ازدیاد جمعیت افزود: در گام اول دستورالعمل‌ها و قوانینی که در زمینه جلوگیری از فرزندآوری بوده اصلاح شده و در حال حاضر کار‌شناسان این حوزه بر اساس دستورالعمل‌های جدید فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف و ادامه مسیر سابق با خاطیان برخورد می‌شود.

تمام تلاش‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان کاهش هزینه‌های مردم است

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: فرهنگ عمومی مردم و نوع زندگی که امروزه در بین جامعه روال شده است و اینکه بیشتر خانواده‌ها به دنبال تحصیلات تکمیلی فرزندان هستند موانعی را بر سر راه ازدواج‌ها و ازدیاد نسل ایجاد کرده که در این زمینه دستگاه‌های مختلف مسئولیت دارند که باید وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان کاهش هزینه‌های مردم است و در این راستا رابطه مالی بین پزشک و مریض نیز در حال اصلاح است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه افزود: امیدواریم وحدت بین حوزه و دانشگاه تقویت شود چرا که این امر موجب تقویت و کارآمدی هر چه بیشتر نظام اسلامی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha