چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه 80 درصد بانوان فقر آهن ندارند، گفت: این 80 درصد از بانوان می‌توانند خون اهدا کنند.

سلامت نیوز:  مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه 80 درصد بانوان فقر آهن ندارند، گفت: این 80 درصد از بانوان می‌توانند خون اهدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدسعید کریمیان در همایش آموزشی بخشندگان خون ضامنان سلامت، اظهار کرد: می‌توان با کمترین هزینه و بوسیله ذخیره خون و سلول‌های خونی، سلامت و آینده زندگی خود را بیمه کرد.
وی افزود: خون و سلول‌های ذخیره شده بند ناف، در آینده می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و افراد را از بیماری‌های مزمن نجات دهد.
مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان عنوان کرد: مبحث اهدای خون از 800 سال پیش مطرح شده و پیشینیان نیز خون را مایه حیات، جاودانگی، قدرت و سلامت می دانستند.
وی تصریح کرد: علم انتقال خون امروز به جایی رسیده که کمتر شاخه ای در پزشکی وجود دارد که با آن مرتبط نباشد.
کریمیان با اشاره به اینکه امروزه از هر سه نفر بیمار، یک نفر نیازمند خون و فرآورده های خونی است، ادامه داد: امروزه علی رغم پیشرفت‌های زیاد علم پزشکی و بیمارستان‌های متعدد تاکنون جایگزینی برای خون کشف نشده است.
وی ذکر کرد: امروزه میلیون ها نفر به وسیله انتقال خون از مرگ نجات پیدا می کنند و هزاران نفر نیز به وسیله دست نیافتن به خون لازم، جان خود را از دست می دهند. خوشبختانه روند اهدای خون در کشور ما به خوبی صورت گرفته و ایران جزو پنج کشور برتر دنیا در اهدای خون داوطلبانه است.
مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه ما را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: مشارکت بانوان در اهدای خون در کشور ما در حد بسیار پایینی قرار دارد.
وی افزود: به طور میانگین در حال حاضر کمتر از پنج درصد بانوان خون اهدا می‌کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha