شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 13400

جوش، غرور، آکنه، سرسفید، سرسیاه ،...فرقی نمی کنه اسمش چی باشه، مهم اینکه میلیون ها جوان و نوجوان و حتی بزرگسال از داشتن آنها روی صورتشان رنج می برند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز، آکنه می تواند اعتماد به نفس را تحت تاثیر قرار داده  نقش مداخله ای در زندگی داشته باشد. آکنه رایج ترین مشکل پوستی در بین امریکاییان است. اغلب افراد در برهه ای  از زندگی ، آن را تجربه می کنند. برای کسانی که آکنه را تنها در نوجوانی و بلوغ تجربه می کنند و بعدها برطرف می شود، دردناک و  استرس آور است، به خصوص به خاطر تاثیری که بر زیبایی می گزارد. اما افرادی که برای سالها از این وضعیت رنج می برند، تاثیرات مخرب فیزیکی و روحی عمیقی خواهد داشت.

فارغ از تمام بحث های پزشکی، درمانی، روانشناسی و تبلیغات دارویی که برای درمان آکنه وجود دارد، لازم است بعضی از حقایق راجع به این اختلال روشن شود .
1-    هیچ درمان خاصی برای آکنه وجود ندارد. تنها زمان و تغییر مواد شیمیایی بدن می تواند به این واقعه خاتمه دهد. در مورد بعضی از افراد هرگز خلاصی وجود ندارد. با این حال برطرف کردن عامل اصلی آکنه و کنترل علائم می تواند تا حدی رهایی بخش باشد.
2-    بروزآکنه فقط مربوط به خوراک نیست. خوردن شکلات یا غذاهای چاشنی دار و چرب تنها عامل بروز آکنه نیست. بنابر این اگر چه تغییر در نوع رژیم غذایی و صرفه نظر کردن از غذاهای چرب و شیرین دارای فواید بسیاری از جمله برای سلامت پوست است، ولی رژیم غذایی تنها وسیله درمانی برای آکنه نمی باشد.
3-    شست و شوی زیاد ممکن است وضع را بدتر کند . درست است که آکنه بدلیل تولید چربی زیاد توسط غدد چربی پوست ایجاد می شود و سبب بسته شدن منافذ پوست می گردد، اما بدلیل اینکه منافذ در بخش های عمیق پوست وجود دارد، شست و شوی زیاد باعث از بین رفتن آکنه نمی شود. در حقیقت شست و شوی بیش از اندازه باعث خشک شدن پوست و افزایش احتمال بسته شدن روزنه ها می گردد.
4-    هم آکنه ها مثل هم نیستند. سه نوع کلی از انواع آکنه وجود دارد. آکنه غیر ملتهب که شایع ترین نوع آکنه است. آکنه ملتهب و سر سفید که توسط باکتری ها عفونی و متورم شده و تولید تاول چرکی می کند. آکنه با التهاب شدید که ایجاد برجستگی های بدشکل و زخم های عمیق می کند و به راستی نیازمند مراقبت های پوستی است.
5-    غدد چربی کلید حل معما است. در واقع تولید بیش از اندازه چربی توسط غدد عامل ریشه ای ایجاد آکنه است و ماده شیمیایی دهیدروتستسترون DHT که از تستسترون شکل می گیرد می تواند سرعت تولید چربی توسط غدد چربی پوست را تحت تاثیر قرار دهد. تولید منظم DHT می تواند علائم آکنه را کنترل کند.
کلیروژنClearogen  تنها داروی درمان آکنه است که از طریق کنترل DHT باعث کاهش تولید چربی و از بین رفتن آکنه قبل از ایجاد می شود. این دارو حتی باعث باز شدن روزنه های پوستی ، از بین رفتن باکتری ها و عدم التهاب می شود. و در مورد هر دو نوع آکنه التهابی و غیر التهابی درمان موثری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha