سازمان غذا و دارو در امریکاFDA اخیرا دارویی جدید به نام تویاز که برای درمان مثانه پرکار در افراد مسن تولید شده است را تصویب و تایید نموده است.

تویاز : دارویی جدید برای درمان مثانه پرکار
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،مثانه پركار یك بیمارى آزاردهنده است كه هزینه هاى فراوانى را بر فرد، جامعه و سیستم هاى بهداشتى تحمیل مى كند. انجمن بین المللى كنترل ادرار، نشانگان مثانه پركار را به عنوان طیفى از علائم شامل احساس ناگهانى و شدید براى ادرار، تكرر ادرار در روز و شب كه ممكن است همراه با بى اختیارى ادرار یا بدون آن باشد تعریف كرده است. این بیمارى در بانوان كمى شایع تر از آقایان است و در كلیه گروه هاى سنى دیده مى شود.
این دارو ماهیچه های ظریف مثانه را به حالت رلکس و استراحت درآورده  وبه این ترتیب مانع از دفع مکرر ادرار ، فشار بر دفع و عدم کنترل ادرار ،که علامتی از ابتلا به پرکاری مثانه است، می باشد.این دارو می تواند لذت زندگی سالم را به بیمارانی که از این وضعیت رنج می برند ، برگرداند. این دارو یک بار در روز مصرف می شودو به عنوان دارویی با رهایش کند است که هر دوز آن 4 تا 8 میلی گرم است. البته دوز پیشنهادی برای شروع درمان 4 میلی گرم در روز می باشد که تا 8 میلی گرم در روز –در صورت نیاز- قابل افزایش است. یعنی بسته به پاسخ بدن و مقاومت نسبت به این دارو دوز تجویزی فرق می کند.
طبق گزارش سازمان دارو و غذا ، عوارض جانبی این دارو عبارتند از خشکی دهان و یبوست و عوارض جانبی نادر و کمتر محتمل آن عبارتند از خشکی چشم و مشکل تخلیه مثانه. البته در مورد ای دارو دوز بالاتر از 4 میلیگرم در روز پیشنهاد نمی گردد ، به خصوص برای بیماران با نقصان عملکرد کلیه یا کسانی که داروهایی مثل کتوکونازول ketoconazole( مانع از متابولیسم تویاز می شود)مصرف می کنند.
این دارو نباید توسط بیمارانی که از احتباس و بازدارش ادرار و مدفوع رنج می برند ، بیماران مبتلا به گلوکوما یا آب سیاه و بیماران با مشکلات شدید کبدی استفاده شود. همچنین افراد با مشکل کندی حرکت روده مثل یبوست های شدید باید با احتیاط بیشتری این دارو را مصرف کنند.
این دارو توسط شرکتی آلمانی به نام Schwarz Pharma of Zwickau ساخته شده و توسط شرکت دارویی Pfizer توزیع می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha