قائم مقام وزیر بهداشت عراق پیشرفت های دارویی ایران را چشمگیر توصیف کرد و گفت: گامهای بلند ایران در تولید داروهای جدید تحسین برانگیز و مایه افتخار است.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت عراق پیشرفت های دارویی ایران را چشمگیر توصیف کرد و گفت: گامهای بلند ایران در تولید داروهای جدید تحسین برانگیز و مایه افتخار است.

 دکتر ستارجبار السعدی قائم مقام وزیر بهداشت عراق در راس یک هیات در بازدید از شرکت تحقیقاتی-مهندسی توفیق دارو و چند شرکت داروسازی در جریان اخرین دستاوردهای داروسازی کشور قرار گرفت.

در این دیدار دکتر ستار جبار السعدی قائم مقام وزیر بهداشت عراق با اشاره به علاقمندی این کشور  به همکاری با این شرکت تحقیقاتی گفت: امسال دولت عراق یک میلیون دلار بودجه برای واردات دارو اختصاص داده است.

وی همچنین بر علاقه کشورش به تشکیل تیم های علمی و فنی مشترک با ایران در حوزه تحقیقات داروسازی  تاکید کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت عراق اظهار داشت : از اینکه ایران می تواند داروهای بیولوژی که در انحصار خارجی ها بوده است را تولید کند مایه افتخار و مباهات ما است و ما درعراق آماده هستیم که در این زمینه توافقاتی داشته باشیم.

ستار جبار السعدی خواستار این شد که ایران در کشور عراق  کارخانه داروسازی بسازد و این مسئله را یک فرصت مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که بزودی محقق گردد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه وکنفرانس بزرگ داروسازی و پزشکی ایران وعراق در  16 فوریه در بغداد خبرداد.

دکتر عطار مدیرعامل شرکت تحقیقاتی-مهندسی توفیق دارو در این دیدار از آمادگی این شرکت تحقیقاتی برای  انتقال تکنولوژی وتجربه خود به عراق خبر داد.

او گفت: ما آماده هستیم در همکاری خوب و گسترده ای را با کشور عراق داشته باشیم.

دکتر عطار اظهار کرد: شرکت ما دانش محور است و توانسته است دانش را به محصول تبدیل کند و در این راستا تا کنون 20 ماده موثردارویی را در حوزه بیماریهای صعب العلاج وارد بازار کرده است.

وی همچنین از اماده سازی داروهای جدیدی خبر داد و گفت: محققان این شرکت از نظر دانش علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و توانسته اند تا کنون بیش از 20 اختراع را در آمریکا و تعدادی اختراع را در ایران ثبت کنند.

عطار گفت: توفیق دارو هم اکنون در حال تحقیق و مطالعه درباره دارویی درسطح درمانی بوسیله ژن است.

وی  با اشاره به امادگی این شرکت برای بستن قرارداد ساخت دارو وصادرات ان گفت: ما توانایی این را داریم که امسال فعالیت خودرا در سطح کشورهای منطقه گسترش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود 130 متخصص در این شرکت فعالیت می کنند که 30 نفر از آنها دارای دکترای تخصصی در حوزه های مرتبط هستند ضمن اینکه با دانشگاههای داخلی و خارجی نیز همکاری داریم و بخشی از کارهای صورت گرفته با همکاری محققین داخلی وخارجی بوده است.

وی گفت: قیمت وکیفیت محصولات این شرکت در بازار دارویی جهان رقابتی است واین شرکت به عنوان یک  مرکز تحقیقاتی با 30 سال قدمت به عنوان ازمایشگاه مرجع از سوی اداره کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت تعیین شده است.

دکتر سید کاظم سجادی مدیر بخش فورمولاسیون شرکت توفیق دارو در این جلسه به شرح فعالیت های این شرکت دانش بنیان در صنعت داروسازی کشور بویژه آخرین دستاوردهای این شرکت در حوزه داروهای ام اس و سرطان پرداخت و گفت: این شرکت تحقیقاتی دارای بالاترین تاییدیه ها و  استانداردهای جهانی است و دهها اختراع در ایران و آمریکا به ثبت رسانده است ضمن انکه داروهای این شرکت از نظر کیفیت قدرت رقابت با مشابه خارجی را دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha