پلیس عربستان سعودی در آستانه عزیمت حجاج بیت الله الحرام به این کشور تهدید کرد با افرادی که بخواهند در کسوت زائر مواد مخدر و یا داروهای حاوی مخدر را به این کشور قاچاق کنند ، به سختی برخورد خواهد کرد.

پلیس عربستان سعودی جمعه شب گفت که برای کشف مواد مخدر از قاچاقچیانی که معمولا در سفر حج در کسوت حاجی به این کشور مواد مخدر حمل می کنند ، تجهیزات جدیدی به کار گرفته است.
کمترین مجازات برای همراه داشتن مواد مخدر در عربستان سعودی زندان است و مدت آن به نظر قاضی بستگی دارد و قاضی می تواند حتی حکم به گردن زدن قاچاقچی بدهد.
قاچاقچی در دادگاه های عربستان سعودی محاکمه نمی شود و همین که از او ماده مخدری کشف شده باشد ، دلیل بر مجرم بودن او است .
همراه داشتن داروهایی که مواد مخدر درآنها بکار رفته است نیز در سفر به عربستان سعودی ممنوع است و حتی داشتن نسخه از پزشک نیز دلیل موجه ای برای همراه داشتن آن نیست.
در همین حال پلیس ایران گفت که تمامی ابزار و وسایل نرم افزاری و سخت افزاری را بکار گرفته است تا هیچ کس امکان نیابد همراه خود مواد مخدر و یا داروهای حاوی این نوع مواد را به عربستان سعودی و یا دیگر نقاط ببرد .
پلیس ایران گفته است مسافرانی که همراه خود مواد مخدر داشته باشند در صورت بازداشت یکسره به زندان خواهند رفت و تا دستور قاضی در بازداشت خواهند بود و ممکن است حتی هیچ وقت نتوانند به حج بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha