یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 134618

یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از فشار خون بالا در کودکان‌، کاهش دریافت نمک مصرفی آنهاست.

سلامت نیوز: یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از فشار خون بالا در کودکان‌، کاهش دریافت نمک مصرفی آنهاست.

به گزارش سلامت نیوز، نسرین علیزاده، کارشناس بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در روزنامه شهروند نوشت: عادات غذایی در دوران کودکی به‌ویژه سنین ٢ تا ٥ سالگی شکل می‌گیرد و تا سال‌ها پایدار می‌ماند.
با توجه به این امر که ذائقه هر فرد از دوران کودکی شکل می‌گیرد، تلاش خانواده در جهت ذائقه‌سازی سالم در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است و کاهش مصرف نمک تنها به بزرگسالان توصیه نمی‌شود.
به غذای کودک زیر یک‌سال نمک اضافه نکنید تا ذائقه او به غذاهای شور عادت نکند‌. یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از فشار خون بالا در کودکان‌، کاهش دریافت نمک مصرفی آنهاست.
محیط خانواده‌ (خواهر و برادران بزرگتر، عادات و رفتار غذایی والدین، محیط صرف غذا)‌، مسائل اجتماعی ‌(اشتغال مادران‌، صرف حداقل یک وعده غذا یا بیشتر در
مهد کودک‌، مدرسه‌، استفاده از غذاهای آماده و...) و پیام‌های رسانه‌ها به‌ویژه تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی در دریافت و عادات غذایی کودکان دارند.
برای کودکان حداکثر میزان توصیه شده برای مصرف نمک کمتر از ٣گرم در روز است و بهتر است همین مقدار از نمک یددار‌تصفیه شده باشد‌. ید یکی از مواد مغذی ضروری برای رشد و تکامل کودکان است، به‌طوری که کمبود آن موجب کاهش بهره هوشی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha