همزمان با آغاز طرح امداد زمستانی از حدود 15 آذر ماه، چندین دستگاه آمبولانس كمك دار fourwD برای تردد و كمك‌رسانی در محورهای برف‌گیر كشور خریداری و مستقر می‌شود.

دكتر محمد سرور، معاون فنی و عملیات مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 3 هزار و 500 دستگاه آمبولانس اسپیرنتر تك دیفرانسیل در ناوگان آمبولانس كشور، اظهار كرد: آمبولانس‌های موجود تنها با دو چرخ قدرت، فاقد توانایی حركت در بارش‌های سنگین هستند، از این رو وجود آمبولانس‌های كمك دار fourwD در شرایط سخت‌تر الزامی است.

وی همچنین افزود: در آخرین جلسه این طرح مقرر شد 909 پایگاه جاده‌ای در جاده‌های كشور به همراه 30 پایگاه موقت در مناطق برفی مستقر شوند.

وی ادامه داد: همچنین 365 پایگاه شهری هم آمادگی امدادرسانی به شهرهای بحران‌زده را دارند.

دكتر سرور با بیان این‌ كه پایگاه‌های جاده‌ای به وسایل گرمایشی و دپوی تجهیزات مصرفی نیروی اورژانس اعم از سرم و آمپول و در گردنه‌های سردسیر با احتمال انسداد راه دپوی مواد غذایی اعم از خشكبار مجهزند، گفت: بدین ترتیب شرایط برای اسكان در راه ماندگان فراهم می‌شود، از سوی دیگر با دو گانه سوز شدن بیمارستان‌ها هم در مواقع بروز احتمالی اشكال در سوخت با مشكلی مواجهه نخواهند شد.

معاون فنی و عملیات مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی، به وجود 11 فروند بالگرد و 11 دستگاه اتوبوس آمبولانس در طرح امداد زمستانی اشاره كرد و افزود: سال گذشته از زمان شروع بحران سرما از 13 تا 23 دی ماه 30 هزار و 303 ماموریت و از 15 آذر تا 15 اسفند ماه نیز 56 هزار و 561 ماموریت ترافیكی ناشی از حوادث در امداد زمستانی انجام شد.

دكتر سرور در پایان یادآور شد: طرح امداد زمستانی امسال همچون سال‌های گذشته با مشاركت وزارت راه، سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و اورژانس كشور اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha